* Stać samodzielnie.
* Używać jednego lub dwóch zrozumiałych słów.
* Włożyć przedmiot do pudełka.
* Wykonać proste polecenie.
* Pić z kubeczka.
* Wskazać przedmiot.
* Chodzić.
* Bazgrać kredkami lub flamastrami.
* Budować wieżę z dwóch klocków.
* Śledzić przebieg rozmowy.
* Badać i poznawać świat.
* Wkładać wszystko do buzi.
* Manipulować drobnymi przedmiotami.
* Obserwować związek między przyczyną a skutkiem.
* Rzucać przedmiotami.
* Pomagać w różnych domowych czynnościach.
* Trzymać Mamę za rękę.
* Nazywanie wszystkiego wokół, a więc osób, zwierząt, roślin, przedmiotów, kolorów, materiałów, faktur.
* Opowiadanie o wszystkim, co robicie (teraz obieram jabłko, czerwone jabłko, jabłko jest twarde itd.).
* Powtarzanie nazw.
* Odkrywanie dźwięków (woda kapie, okno skrzypi, gazeta szeleści).
* Czytanie książeczek i pokazywanie na obrazku osób, zwierząt, przedmiotów.