- Odwracać się w kierunku, z którego dochodzi głos.
- Podtrzymywany pod paszki, prostować nóżki i opierać się na stopach.
- Robić "mostek".
- Robić bańki ze śliny.
- Mówić "gł", "eł", "gyy", "głuu".
- Wysoko unosić głowę, opierając się na przedramionach.
- Na chwilę unieść klatkę piersiową, wsparty na wyprostowanych ramionach.
- Przewracać się z brzuszka na plecy i odwrotnie.
Poza tym:
- Przekłada grzechotkę z ręki do ręki, ale nie potrafi jeszcze utrzymać dwóch rzeczy, każdej w jednej rączce - kiedy w lewej ma klocek, a ktoś poda mu drugi do prawej, ten z lewej natychmiast wypuszcza.
- Protestuje przy próbie odebrania mu zabawki.
- Do nieznajomych odnosi się z rezerwą i nieufnością.
- Oglądać swoje rączki.
- Poznawać nowe faktury, kształty, jaskrawe, migotliwe kolory.
- Często zmieniać pozycję.
- Towarzyszyć mamie i tacie w codziennych zajęciach.
- Rozmawiać, słuchać piosenek i wierszyków.
- Grzechotka z dwoma uchwytami (do przekładania z rączki do rączki).
- Szeleszczące i dzwoniące przedmioty.
- Kółka i grzechotki zawieszone nad łóżeczkiem na takiej wysokości, żeby uderzone rączką wydawały dźwięki i poruszały się.
UWAGA!
Zabawki dla niemowlęcia muszą mieć specjalny atest PZH i Instytutu Matki i Dziecka. Powinny być trwałe, łatwe do mycia i prania. Nie mogą zawierać żadnych malutkich elementów, które maluch mógłby wydłubać i połknąć, a także sznurków, troczków, tasiemek, którymi mógłby się udusić.