1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dziecko gotuje

Jak wychować smakosza? Najlepszym sposobem jest zaproszenie malucha do wspólnego gotowania.
O tym, z jakim apetytem i radością dzieci pałaszują samodzielnie przyrządzone dania, przekonałam się na warsztatach dla maluchów organizowanych w Little Chief.

W jasnym, zalanym słońcem wnętrzu, przy stołach, na których piętrzyły się czerwone papryki, zielone ogórki i pachniały świeże zioła, trzy-, czterolatki odkrywały smaki potraw dotąd nieznanych. Już same ich nazwy budziły ciekawość: burrito, wrapy, granola... Zainteresowanie rosło wraz z dotykaniem, wąchaniem i smakowaniem produktów, o których istnieniu większość dzieci nie miała pojęcia. Roszponka kojarzyła się z postacią z bajki, a nie z jadalną roślinką. Miąższ awokado był strasznie śliski, ale okazał się pyszny, za to brązowe kulki, które dzieci z zapałem rozdrabniały w moździerzu, to nie były żołędzie, jak niektóre sądziły, ale laskowe orzechy. Skupienie i powaga na małych buziach pojawiły się, gdy trzeba było porwać plastry łososia, wbić do miski jajka i posmarować tortille farszem. Takie zadania to dla dzieci nie tylko świetna okazja, aby poćwiczyć precyzyjne ruchy rączek, ale również nauka wytrwałości i cierpliwości. Za to satysfakcja i duma, które rozpierały dzieci, gdy podawały do stołu przygotowane przez siebie potrawy, a potem zajadały się nimi ze smakiem, była najlepszym dowodem na to, że Katii Roman, założycielce Little Chiefa, udaje się rozbudzić w dzieciach zamiłowanie do jedzenia i gotowania. Zresztą sami spójrzcie i... przygotujcie z dziećmi choć jedną z proponowanych potraw. Smacznego!

Pucharki jogurtowe z granolą (na 4 porcje)

•  paczka płatków owsianych górskich (500 g)

•  po 50 g: migdałów, pestek dyni, suszonych moreli

•  150 g płynnego miodu

•  100 ml wody

•  łyżeczka cynamonu

•  duży pojemnik jogurtu greckiego (400 g)

•  kilka truskawek

•  banan

•  miód

Piekarnik nagrzewamy do 150°C. Do miski wsypujemy płatki owsiane, migdały, cynamon i pestki dyni. W osobnej misce łączymy miód z ciepłą wodą. Wlewamy do płatków i mieszamy. Na wyłożoną pergaminem blachę wykładamy płatki i dociskamy. Pieczemy ok. 30 minut, od czasu do czasu ostrożnie mieszając płatki. W tym czasie kroimy morele. Gotową granolę odstawiamy do wystudzenia. Dodajemy suszone owoce. Odsypujemy 12 łyżek, które użyjemy do deseru, a resztę wsypujemy do szczelnie zamykanego pojemnika. Banana obieramy i kroimy w plasterki. Truskawki myjemy, usuwamy szypułki i kroimy na połówki. Na spód szklaneczek nakładamy po kilka plasterków banana, na to po 2-3 łyżki jogurtu, truskawki i granolę. Polewamy na wierzchu miodem. Do granoli można dodać inne ulubione bakalie: pestki słonecznika, orzechy laskowe, rodzynki, suszone figi lub daktyle.

Wrapy z łososiem i ogórkiem (na 4 porcje)

•  4 tortille pełnoziarniste

•  125 g wędzonego łososia

•  100 g kremowego serka (np. "Twój Smak")

•  listki roszponki

•  ogórek

•  czarny pieprz

Ogórka myjemy, obieramy ze skórki, kroimy wzdłuż na ćwiartki. Każdą tortillę smarujemy kremowym serkiem, na wierzchu układamy porwane plastry łososia i listki roszponki oraz po kawałku ogórka. Zawijamy placki w ścisły rulonik. Gotowe wrapy kroimy na 4 kawałki.

Śniadaniowe buritto (na 4 porcje)

•  4 pełnoziarniste tortille

•  6 jajek

•  1/2 czerwonej papryki (umytej i osuszonej)

•  1/2 awokado

•  2 łyżka szczypiorku

•  sól morska

•  czarny pieprz

•  masło

•  dodatkowo: kiełki, cytryna do skropienia awokado

Paprykę kroimy w drobną kostkę. Miąższ awokado wyjmujemy łyżeczką ze skórki, kroimy w kostkę i skrapiamy sokiem z cytryny - wtedy nie ściemnieje. Do miski wbijamy jajka, doprawiamy solą i pieprzem, ubijamy rózgą lub widelcem. Rozgrzewamy na patelni 2 łyżki masła, wlewamy jajka. Gdy zaczną się ścinać, mieszamy silikonową lub drewnianą szpatułką. Dodajemy paprykę i szczypiorek. Smażymy jajecznicę przez 3-4 minuty, mieszając, aż się zetnie. Dodajemy awokado, mieszamy. Na każdą tortillę nakładamy po równej porcji jajecznicy i zawijamy w rulonik. Przekrawamy na pół i spinamy wykałaczką lub związujemy łodyżką szczypiorku (wcześniej sparzonym, będzie bardziej elastyczny).

Więcej o: