1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Kiedy dziecko odstaje od innych

Nasz synek jako niemowlę był rehabilitowany z powodu asymetrii czynnościowej. Niestety, rehabilitacja zaczęła się zbyt późno i efekty nie były idealne. Uprzedzano nas, że w późniejszym czasie mogą się pojawić zaburzenia uczenia: dysgrafia, dysortografia czy nawet ADHD. Niestety, nikt nie potrafił nam poradzić, co robić, żeby temu zapobiec. Dziś pięcioletni już Piotruś jest niezbyt zborny ruchowo - ma problemy z ruchami naprzemiennymi, ale to ćwiczymy i myślę, że damy sobie z tym radę. Pewnie dlatego z niechęcią rysuje i układa puzzle, a wkładanie butów zajmuje mu 15 minut. Ma za to dobrą pamięć i bogate słownictwo. Wszystko go interesuje, jest bystry, choć trudno mu się skoncentrować na czymś dłużej. Lubi bajki, wierszyki, rozmowy.
Z tego, co Pani pisze, rozumiem, że Piotruś naprawdę zdrowo się rozwija i dobrze sobie radzi, aczkolwiek nie-jednakowo we wszystkich dziedzinach życia. Nie wydaje mi się, aby potrzebował terapii, raczej pewnie wyraźnych ram, jasnych poleceń i cierpliwego towarzyszenia mu w uczeniu się, szczególnie w zakresie spraw związanych z samoobsługą. Myślę też, że warto go dużo chwalić i motywować do wysiłku. A do tego w zupełności wystarczą uważni i kochający rodzice.

Więcej o: