1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak schudnąć po porodzie?

09.04.2010 12:44

Fot. Jamie Grill Getty Images

Pierwsze sześć miesięcy po porodzie to idealny czas na powrót do smukłej figury. Wykorzystaj go. Radzimy, jak skutecznie schudnąć po porodzie.
Urodziłaś dziecko. Nie martw się, że twoje ciało nie wygląda tak, jakbyś chciała. Przez najbliższe sześć miesięcy możesz przeżyć niezwykłe doświadczenie. Amerykańscy naukowcy zajmujący się żywieniem twierdzą, że w żadnym innym momencie ciało kobiety nie jest tak dobrze przygotowane do tracenia wagi jak właśnie teraz.

Pomocne hormony

Utrata wagi w pierwszych miesiącach po porodzie to nie zwykłe odchudzanie. Tym razem nie chodzi o to, by jeść mniej i więcej się ruszać, lecz o to, by żyć w harmonii ze swoim ciałem. Zazwyczaj nasze hormony dbają o gromadzenie zapasów tkanki tłuszczowej - na wypadek ciąży. Teraz jest odwrotnie. Hormony zadbają o to, byśmy chudły. Kiedy rodzi się dziecko, rodzi się także łożysko, które wytwarzało hormony wspomagające nasz apetyt. Poziom estrogenu i progesteronu odzyskuje swą zwykłą wartość, apetyt słabnie, a metabolizm jest nastawiony na spalanie tłuszczu. To zjawisko trwa mniej więcej pół roku, potem poziom hormonów stabilizuje się, wszystko wraca do dawnej normy i wtedy już trudniej chudnąć. Dlatego tak ważne jest, by myśleć o powrocie do dawnej figury tuż po porodzie.

Waga w dół

Pewnie już w kilka dni po porodzie staniesz na wadze, żeby sprawdzić, ile też schudłaś. Średnia utrata wagi w pierwszym tygodniu to około 6 kg. Przez kolejne tygodnie wskazówka wagi będzie się cofać bez twojej specjalnej pomocy. Zmniejszy się objętość krwi, twój organizm będzie się pozbywał nadmiaru płynów. Zmniejszy się macica. W ten sposób stracisz ok. 3 kg.

Ćwiczenia krok po kroku

Pierwsze tygodnie to nie czas na energiczną gimnastykę, ale odrobina ruchu poprawi samopoczucie i pomoże odzyskać lepszą kondycję. Warto zacząć od delikatnych ćwiczeń rozciągających. Wielu lekarzy poleca w tym okresie ćwiczenia Kegla (powstrzymywanie strumienia moczu w czasie siusiania), a dwa tygodnie po porodzie możesz już spróbować łagodnych ćwiczeń jogi (w pozycji leżącej i siedzącej). Dobrym ćwiczeniem jest spacer, jazda na rowerze treningowym. Przerwij ćwiczenia, jeśli poczujesz ból lub zmęczenie.

To nie czas na jogging ani jazdę na rowerze, zwłaszcza jeśli miałaś nacinane krocze. Na pływanie też jeszcze za wcześnie, bo mogłabyś złapać infekcję.

Rozsądek nad talerzem

Wreszcie nie musisz (a nawet nie możesz!) być na restrykcyjnej diecie, a i tak tracisz zbędne kilogramy. Pilnuj jednak, żeby jeść zdrowo, racjonalnie i zgodnie z zasadami Piramidy Zdrowego Żywienia.

Teraz nie potrzebujesz tak wiele białka co w czasie ciąży, ale jeśli będziesz go miała za mało, zaczną ci wypadać włosy i będziesz się czuła zmęczona. Białko jest potrzebne, byś mogła normalnie funkcjonować i spalać tłuszcz (powinno stanowić 30 proc. twojej diety).

Nie zapomnij też o węglowodanach (to ok. 50 proc. twojej diety) i błonniku (produkty pełnoziarniste, takie jak grube kasze, razowe pieczywo i makaron, brązowy ryż oraz owoce i warzywa).

Nie przesadzaj z ograniczaniem tłuszczu i cukru. Produkty bogate w zdrowy tłuszcz (oliwa z oliwek, ryby morskie, orzechy) są potrzebne, by organizm mógł normalnie funkcjonować.

Często zapominamy o tym, że ważne jest nie tylko to, co jemy, ale i ile jemy. Nawet drobne ograniczenie wielkości porcji może pomóc ci chudnąć. Dobrym sposobem testowanym przez wiele matek jest serwowanie posiłku na mniejszym, np. śniadaniowym talerzu.

Rady na dobre chudnięcie

Pamiętaj, że nawet jeśli karmisz piersią, wystarczy ci 2200 kcal na dzień.

Jedz jak najczęściej potrawy gotowane na parze, pieczone w folii lub na grillu.

Trzy duże posiłki zamień na sześć mniejszych porcji.

Unikaj potraw konserwowanych, solonych, fast foodów.

Miej pod ręką zdrowe przekąski, na wypadek nagłego głodu.

Staraj się jeść jak najwięcej warzyw i owoców, dbając o to, by pochodziły one ze znanych upraw (uwaga na nawozy!).

Unikaj alkoholu, kawy, mocnej herbaty, słodzonych napojów.

Pij od sześciu do ośmiu szklanek wody dziennie.

Dobre nastawienie do życia także pomaga chudnąć, zadbaj więc o swoją higienę psychiczną i proś rodzinę o pomoc tak często, jak tylko się da.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
Komentarze (10)
Jak schudnąć po porodzie?
Zaloguj się
  • zadowolona-ja

    0

    Ja o swój powrót po ciąży do zadowalającej wagi walczyłam dosyć długo. Sama pewnie bym nie dała rady, ponieważ okazało się, że mam problemy hormonalne. Jadłam mało, a tyłam i tak w kółko. Siostra widząc moje bezskuteczne starania, zabrała mnie do centrum dietetycznego NH. Tak naprawdę dopiero tam poznałam sedno swoich problemów. Dietetyczka przekazała mi zalecenia, ale jednocześnie zasugerowała, że na moim miejscu czym prędzej udałaby się do lekarza w kwestii ustalenia poziomu hormonów. Dziś znowu mam satysfakcję ze swojej sylwetki – 18 kg mniej, a ile szczęścia więcej!

  • jennifer zion

    0

    ŚWIADECTWO NA JAK OTRZYMAŁEM MÓJ KREDYT Z PRAWDZIWYM POŻYCZKI POŻYCZKODAWCY 2017

    Witam wszystkich
    To jest jak ja dosta³ mój kredyt od kredytodawcy pożyczki geniusz
    doskonałe doświadczenie z Agencja ta pożyczka online, ale czuję, że jego
    Dobry do wynajęcia ty znać gdzie i jak ja dostał mój finansowy przełom

    Jestem pani Jennifer, na początku tego roku, ja był okładzina
    kryzys finansowy, mój biznes było że musiałem sprzedać mój samochód, więc mogłem
    zapłacić moich pracowników i wyłączania moje rachunki, aż pewnego dnia, byłem zajęty, sprawdzanie
    reklamy online i założyć firmę i postanowiłem spróbować, postanowiłem wziąć
    śmiały krok i został poinformowany przez firmę że będę otrzymywać mój kredyt w 24
    godzin z 2% niskie oprocentowanie, to było jak sen mi jak w ciągu 12-24 godzin, otrzymałem
    mój kredyt od Mr PATRICK dziś jestem szczęśliwą kobietą, bo moje marzenie w końcu przyszedł, zapłaciłem moje
    rachunki, wzrosła moja Farma i było utrzymywane w mojej głowie nad wodą więc się cieszę i
    będę rad, każdy z was, którzy są finansowo utopić kontakt z Mr Patrick na ten e-mail
    (PATRICKLOANS15@GMAIL.COM)
    ponieważ Pan Patrick jest dobry i zaufany człowiek
    Każdy tam szuka pożyczki teraz jest dobra okazja zastosować i odnieść sukces.
    szybko zastosować z nich dziś i dostać kredytu bez wszelkich lose
    Patrick pożyczek Ltd, jest firmą certyfikowanych i zaufanych kredytu i będzie zeznawać o nim
    Wszystko dzięki Mr Patrick
    po raz kolejny kontakt poprzez e-mail (patrickloans15@gmail.com)

  • elka2000

    Oceniono 2 razy 0

    Hej. Zgadzam się z Mariolą. Same ćwiczenia nie wystarczą ważna jest też dieta. wpiszcie na youtube " Dieta na szóstkę / jadłospis na 7 dni. " Dieta na szóstkę / jak schudnąć po porodzie
    Pozdrawiam

  • Oceniono 1 raz -1

    Witamy Robert Niemoeller Pożyczkowych Usług Inwestycyjnych, Oferujemy pożyczki w wysokości 2% dla klientów inneed wszelkiego rodzaju pożyczki, czy to osobiste pożyczki, kredyt handlowy, kredyt studencki itp Jeśli zainteresowany kredytem, skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji ... kontakt: robertniemoellerloan@gmail.com

  • Kasia Oliwia Lola

    Oceniono 3 razy -1

    zapraszam na mojego bloga w zakładce informacje, na blogu jest także wpis jak ja pozbyłam się kg z ciąży,pozdrawiam serdecznie

  • Mariola Kwasek

    Oceniono 3 razy -3

    No same ćwiczenia niestety są 30% sukcesem - tak mówią statystyki:) Ja dołączyłam polecaną przez koleżanki piperynę ze stronki piperyna.com. W pierwszym miesiącu 4 kg w dół:)

  • pesto_verde

    Oceniono 5 razy -3

    Przytyłam sporo w ciąży. Po porodzie zostało mi kilka kilogramów , ale przy bieganiu koło dziecka zaczęłam spadać z wagi. Po za tym przeszły mi różne zachcianki jedzeniowe które miałam w ciąży. Jem więcej warzyw, owoców, dań na parze. Wspomaga sie też suplementem 2Be Slim. Do wagi sprzed ciąży już niedaleko :)

  • agnesmaciejewska01

    Oceniono 4 razy -4

    Urodziłam w listopadzie i pragnę wrócić do swojej wagi sprzed ciąży.Ostatnio na spotkaniu z trenerem personalnym dowiedziałam się,ze treningi powinny być dobrane odpowiednio do predyspozycji genetycznych naszego organizmu.Zalecił mi również badania genetyczne GeneticLab dzięki,którym będzie mógł dobrać mi odpowiednie ćwiczenia tak aby nie "zajechać" organizmu.Bardzo fajna sprawa obecnie jestem w trakcie oczekiwania na swój raport z badania.Nie powiem wątpliwości miałam wiele ale rozwiązałam je poprzez kontakt na stronie geneticlab.com

  • Aila Pach

    Oceniono 4 razy -4

    Mi się w ciąży sporo przytyło, teraz trenuję na rowerku stacjonarnym. Oprócz tego mniej jem, a częściej. Myślę, że za jakiś czas wrócę do formy sprzed ciąży. Patrzyłam też na rowerki, bo mój by się przydało wymienić z racji lat i podoba mi się taki www.profitness.pl/rowery-treningowe/212-rower-treningowy-giro-m.html On ma już plany treningowe i inne bajery.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX