1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Chłopcy muszą zaczynać naukę wcześniej od dziewczynek

Już trzyletni chłopcy powinni mieć więcej zajęć z nauki pisania, żeby nadgonili dziewczynki zanim pójdą do szkoły - to zalecenie brytyjskiego rządu, które trafiło do przedszkoli. Brytyjskie władze chcą w ten sposób wyrównać umiejętności chłopców i dziewczynek.
Więcej niż jeden na sześciu chłopców na Wyspach po roku spędzonym w szkole nie umie napisać własnego imienia. Pod tym względem dziewczynki radzą sobie dwa razy lepiej. Chłopcy także słabiej w porównaniu z dziewczętami znają alfabet i nie umieją policzyć do dziesięciu - czytamy w "Daily Telegraph". - Widać wyraźnie, że chłopcy szczególnie w rozwoju emocjonalnym są opóźnieni w porównaniu z dziewczętami - twierdzi w "The Independent" minister ds. dzieci, młodzieży i rodziny, Dawn Primarolo. - Rozwój emocjonalny jest bardzo ważny w nauce czytania i pisania, bo kształtuje się poprzez zabawę w wieku przedszkolnym. Mimo że przepaść między chłopcami a dziewczynkami jest niewielka, ciągle spore różnice widać w przypadku pisania - dodaje minister. Dlatego rząd chce zrównać dziewczynki i chłopców pod względem tych umiejętności. Już w przedszkolu chłopcy mieliby dłużej siedzieć nad zeszytami i blokami .

Pomysł rządu nie wszystkim się podoba. Przeciwnicy twierdzą, że dzieci w wieku przedszkolnym, szczególnie chłopcy właśnie, wolą biegać i skakać niż pisać i rysować. Poza tym nie mają jeszcze rozwiniętych cech motorycznych, które są konieczne do pisania. - Te maluchy stały się zakładnikami sukcesu polityków, ponieważ ministrowie wierzą, że ich przyszłość polityczna zależy od liczby dzieci, które zaczęły pisać w wieku 5 lat. To nie w porządku - komentuje pedagog Sue Palmer.