1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ministerstwo Zdrowia: "Mnóżcie się jak króliki". Ten kontrowersyjny spot kosztował prawie 3 mln zł

Biały królik w czerwonych okularach przeciwsłonecznych pod biało-czerwoną parasolką namawia nas, abyśmy - kiedy już zechcemy zostać rodzicami - "wzięli przykład z królików". Nowy spot promujący prokreację kosztował podatników prawie 3 mln zł.

Wszystkie ogólnopolskie telewizje ruszyły z promocją kampanii prozdrowotnej, która została przygotowana na zlecenie Narodowego Programu Zdrowia. Kampania namawiająca do prokreacji, której głównymi bohaterami są króliki kosztowała 2,7 mln i jest adresowana do osób od 18. do 45. roku życia. 30-sekundowy spot będzie emitowany w najlepszym czasie antenowym do końca tego roku nie tylko w telewizji, ale również w stacjach radiowych.

 

„Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo”

"Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia"  – tymi słowami kończy się spot promujący posiadanie dzieci.

Wcześniej główny bohater spotu reklamowego, dorodny królik tłumaczy:

Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze, dużo się ruszamy, zdrowo jemy, nie stresujemy się. Więc jak chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików.  Wiem, co mówię, ojciec miał nas 63

Moc rozpłodowa królików

Producenci spotu na łamach Gazety Prawnej tłumaczą, że celem kampanii jest uświadomienie widzów/słuchaczy, że mają wpływ na swoją płodność. – Między innymi od naszego stylu życia zależy, czy będziemy mogli mieć dzieci – mówił Jakub Kubicki z firmy Propeller dla "DGP".

A dlaczego to akurat króliki posłużyły za przykład wzorowej płodności? - Szukaliśmy jakiegoś ezopowego odniesienia, tak aby poprzez baśnie, zwierzęta móc trafić z przekazem do szerokiej grupy odbiorców, a króliki są zwierzątkami budzące sympatię - tłumaczył Gazecie Prawnej Kubicki.

W języku polskim "uszatych" związków frazeologicznych jest sporo. To chociażby: "królik doświadczalny", "królicze/zajęcze serce", "krewni i znajomi królika", "wyciągnąć kogoś/coś jak królika z kapelusza" i wreszcie "mnożyć się jak króliki", czyli mieć bardzo dużo dzieci. W ciągu roku samica królika może kocić się siedem razy i mieć około trzydzieściorga młodych).

By być dobrym katolikiem nie trzeba mnożyć się jak królik

Spot budzi wątpliwości, chociażby w świetle słów, które wypowiedział papież Franciszek. Jego powiedzenie - „By być dobrymi katolikami, nie trzeba mnożyć się jak króliki” - nie tylko przeszło do historii, ale było i jest sygnałem dla wiernych, że w rodzicielstwie nie jest najważniejsza ilość dzieci, lecz przede wszystkim odpowiedzialność.

Zdrowa dieta, sport, odstresowanie. Wystarczy?

Kampania telewizyjno-radiowa z królikami w roli głównej została sfinansowana ze środków Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016–2020.

Wcześniej szef Ministerstwa Zdrowia zakończył finansowanie rządowego programu leczenia niepłodności metodą zapłodnienia pozaustrojowego. Pary borykające się z niepłodnością od 2016 r. nie mogą liczyć na pomoc ze strony państwa przy finansowaniu zabiegów in vitro. Szef resortu zdrowia namawia młodych ludzi, aby korzystali z naprotechnologii, czyli naturalnych sposobach planowania rodziny.

W spocie króliki podpowiadają, że "wystarczy ruszać się, zdrowo jeść i odstresować", a potomstwo się posypie. Lekarze przypominają jednak, że są sytuacje, kiedy naturalne metody wspomagania płodności, nawet przy bardzo dobrych intencjach, nie zadziałają.

Zdarza się, że pary mające problem z poczęciem dziecka dzięki zmianie nawyków żywieniowych, wprowadzeniu technik relaksacyjnych czy zwiększeniu aktywności fizycznej doczekają się dwóch kresek na teście ciążowym. Nie należy jednak zapominać, że spory procent wśród ludzi w wieku prokreacyjnym (przyp. red.: według danych Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego problem niepłodności dotyka w Polsce 1,5 mln par rocznie) wymaga interwencji medycznej, bo bez niej nie mają oni szans na biologiczne potomstwo. Czytaj więcej w tekście: Rząd chce karać za dofinansowanie in vitro, ale bez niego wiele par nie zajdzie w ciążę. Zabieg będzie dla bogatych?

Przedszkolaki tłumaczą, czym jest miłość. I jak zwykle zaskakują. "Nikt nie ma już do niego więcej miłości"

Więcej o:
Komentarze (79)
Ministerstwo Zdrowia: "Mnóżcie się jak króliki". Ten kontrowersyjny spot kosztował prawie 3 mln zł
Zaloguj się
  • obeznany

    Oceniono 129 razy 129

    Świat według PiS:
    - Mamy się rozmnażać jak króliki,
    - harować jak osły,
    - walczyć jak lwy
    - wierni jak psy
    - i potulni jak… świnki morskie.

  • justas32

    Oceniono 118 razy 114

    Dla PIS - Polki to królice. Takie macice z nogami, których zadaniem jest rodzić, utrzymywać dom i chodzić do kościoła ...

  • tomtg123

    Oceniono 91 razy 91

    Kopulujcie jak szaleni i mnóżcie się - jak Jarosław Kaczyński i Krystyna Pawłowicz.

  • atmt

    Oceniono 85 razy 85

    Z tych 2.7 baniek jakieś 2,5 zostało wessane w czarną dziurę. Za resztę wykonano zlecone prace.

  • zsm-5

    Oceniono 78 razy 74

    Spot musiał osobiście wymyślić największy królik z Żoliborza od urodzenia ostro zapracowany prokreakcją.

  • homo_lupus

    Oceniono 67 razy 59

    to mógł wymyślić tylko PISsdzielec, który do kurdupla mówi "ojcze .... chrzestny"

  • vomitorium1

    Oceniono 58 razy 58

    "Nowy spot promujący prokreację kosztował podatników prawie 3 mln zł."
    a producenci
    to krewni i znajomi królika (?)

  • play100cen

    Oceniono 50 razy 50

    Red. Terlikowski musiał się nieźle posikać ze szczęścia jak obejrzał ten genialny pomysł na wydanie 3 mln zł z naszych pieniędzy....
    Wykładzina u pp. Terlikowskich będzie do wymiany, myślę.

  • jakubwielkopolska

    Oceniono 50 razy 50

    W naturalnych warunkach prokreacja królików (zajęcy) jest jednym ze sposobów kontynuacji gatunku. Na 60 i więcej potomstwa jest duże prawdopodobieństwo że kilka dożyje wieku prokreacyjnego nie zjedzona przez drapieżiki lub nie zabita przez choroby. Reasumując mnożcie się ludzie na potęgę, a jest szansa że kilkoro wszych dzieci przeżyje.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX