1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Kaszka kukurydziana dla niemowląt: częsty wybór przy rozszerzaniu diety

Kaszka kukurydziana lub kaszka ryżowa podawane są dzieciom jako jedne z pierwszych posiłków. Kukurydza ma specyficzny smak, zazwyczaj smakuje najmłodszym. Nie zawiera glutenu co często jest dodatkowym plusem.

Kaszka kukurydziana to jedna z kaszek bezglutenowych (obok ryżowej i jaglanej), które często podawane są dzieciom jako jeden z pierwszych posiłków podczas rozszerzania diety. Na pierwszy raz wybierajmy "zwykłą" kaszkę, czyli taką bez dodatków smakowych (np. o smaku truskawkowym). Kleiki kukurydziane dostępne w sklepach na opakowaniu mają oznaczenie "po czwartym miesiącu".

Jaką kaszkę wybrać?

Na początek - tak jak już wspomniałam - dobrze wybrać kaszkę bez dodatków smakowych. Po drugie - wybierzmy taką, bez dodatku mleka. Możemy ją wtedy przygotować na wodzie (choć - nie ukrywajmy - jest wtedy mniej smaczna) lub na mleku odciągniętym z piersi, bądź mleku modyfikowanym.

Zachowaj ostrożność: czy to przy kaszce kukurydzianej, czy każdej innej

Podczas rozszerzania diety należy obserwować dziecko. Podając mu produkt, którego nie jadł nigdy wcześniej, przez kilka dni obserwujmy, jak na niego zareaguje. Dobrze jest wprowadzać produkty pojedynczo, abyśmy - w razie czego - wiedzieli, co niekorzystnie wpływa na malucha.

Kaszka kukurydziana: kolejne kroki

To na tyle uniwersalny produkt, że - jeśli dziecko zareaguje na niego pozytywnie - możesz proste danie urozmaicić na wiele sposobów. Kaszka kukurydziana może być podawana np. z sezonowymi owocami (oczywiście, jeśli wcześniej sprawdzimy, że dziecko nie ma na nie reakcji alergicznej).

Kaszka kukurydziana często występuje także w połączeniu z innymi kaszami, np. z kaszką ryżową. Może właśnie taki wariant zasmakuje twojemu dziecku?

Kaszka kukurydziana: zalety

Jej inna nazwa to polenta. Nie uczula i jest lekkostrawna. Swoimi właściwościami bardzo przypomina kaszę mannę, jest zalecana w dietach lekkostrawnych i ubogoresztkowych. Nie zawiera glutenu, jest wybierana przez rodziców małych dzieci i przez alergików. Ma także więcej węglowodanów niż inne kasze, polecana jest w sytuacjach, gdy potrzebujemy zastrzyku energii. Chociaż kaszka kukurydziana zawiera stosunkowo mało witamin i minerałów (w porównaniu do innych kasz), to może poszczycić się np. dużą ilością witaminy A i zawartością selenu. O zaletach kaszki kukurydzianej przeczytasz tutaj: Kaszka kukurydziana - dla wzroku i układu odpornościowego

Jaka kaszka dla alergika?

Jeśli maluch jest uczulony na białko mleka krowiego wybierajmy kaszki bez dodatku mleka (kaszki bezmleczne), dla dzieci, które nie tolerują glutenu wybierzmy kaszki, które go nie zawierają (jaglaną, ryżową, kukurydzianą).

Obejrzyj wideo:

Kotleciki z łososia [HAPS KIDS]

To także może cię zainteresować:

Więcej o: