1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Tydzień 32

Zastanawiasz się, czy twoje dziecko nie je za dużo lub zbyt mało?
Zastanawiasz się, czy twoje dziecko nie je za dużo lub zbyt mało? Jeśli źródłem niepokoju są tabele podane na opakowaniach mleka modyfikowanego lub w innych schematach, pamiętaj, że schematy pokazują tylko pewne zalecenia, i warto je traktować z dystansem. Najważniejsze, czy dziecko jest zdrowe, przybiera na wadze i utrzymuje się na tym samym centylu. (Uwaga, siatki centylowe dla dzieci karmionych piersią są nieco inne niż te ogólnie dostępne).

Niemowlę ma inny gust kulinarny niż dorośli, ale można już zacząć oswajać je z bardziej wyrazistymi smakami. Do przyprawiania zup i dań używaj ziół: bazylii, rozmarynu tymianku, cząbru, estragonu. Soli jeszcze nie dodawaj. Jeśli sama przygotowujesz zupki dodawaj do nich masło, oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia na zimno lub olej rzepakowy bezerukowy.

Jeśli dziecko je zupę z marchewki i popija marchewkowym sokiem, jego skóra może zżółknąć. By cofnąć ten (niegroźny dla zdrowia) efekt, ogranicz ilość dań z marchewką, pomidorami, dynią.

Maluch robi się coraz cięższy, ale wciąż trzeba go nosić, podnosić, przenosić... Chroń swój kręgosłup - nie schylaj się w obciążeniu, nie wyginaj pleców, gdy nosisz dziecko na ręku. Wzmacniaj mięśnie grzbietu i brzucha ćwiczeniami.

Więcej o: