1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Rodzaje kaszek dla niemowląt

Wiktoria Molenda, magazyn Dziecko
23.01.2012 , aktualizacja: 09.02.2012 13:35
A A A Drukuj

Fot. Image Source Getty Images/Image Source

Owocowa, waniliowa, a może taka z sokiem? Ryżowa, mleczna czy wielozbożowa? Jest ich tyle, że można dostać zawrotu głowy. Jak więc wybrać najlepszą kaszkę dla małego smakosza?
Kaszki przeznaczone dla niemowląt są sycące, smaczne i zawierają wszystkie składniki potrzebne maluchowi, by prawidłowo się rozwijał. Ale poszczególne rodzaje różni skład, konsystencja i sposób przygotowania. Czym więc kierować się przy wyborze?

Dobrane do wieku

Przede wszystkim ważny jest wiek dziecka. Producenci zamieszczają na opakowaniu informację, od którego miesiąca można podawać maluchowi dany produkt. Ale nie zawsze należy tej informacji bezkrytycznie ufać. Z rozszerzaniem diety nie należy się spieszyć. Jeśli pediatra nie zaleci innego postępowania, kaszkę najlepiej wprowadzać w 6.- 7. miesiącu, nawet tę dozwoloną po 4. miesiącu.

Bez mleka

Zacznij od kaszek bezmlecznych i bezglutenowych: kukurydzianej i ryżowej. Można je przyrządzić na mleku modyfikowanym, pokarmie mamy albo źródlanej wodzie. Szczególnie jeśli dziecko jest karmione piersią na żądanie, mleka w kaszce dostawać nie musi, a smak takiego bezmlecznego posiłku jest naprawdę dobry. Dla urozmaicenia możemy dodać do gęstej kaszki nieco przecieru owocowego (na początek z najmniej uczulających owoców - jabłek, jagód, gruszek, moreli).

I te mleczne

Gdy maluch zaakceptuje już kaszkę, a w jego diecie przydałby się dodatkowy posiłek mleczny, można sięgnąć po kaszki mleczno-ryżowe, które przyrządzamy na wodzie. Tu wybór jest bardzo duży. Im maluch jest starszy, tym bardziej wyszukane smaki możesz mu zafundować. Mniej więcej od 10. miesiąca w diecie niemowlęcia może pojawić się solidna porcja glutenu. Pora na kaszki pszenne i wielozbożowe, a także bogatą w witaminy owsiankę.

Wśród kaszek znaleźć można także te o specjalnym przeznaczeniu. Produkty wspomagające trawienie i regulujące pracę jelit lub wspierające naturalną odporność z probiotykami.

Na gęsto i półpłynne

Wszystkie kaszki przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Rozpuszczamy je w płynie o temperaturze ok. 36-38 st. Podajemy od razu po przygotowaniu. Wybieramy tę konsystencję, która najbardziej pasuje naszemu maluchowi. Możemy zrobić gęstą papkę lub kaszkę półpłynną łatwą do połykania. Niezależnie od konsystencji kaszkę lepiej podawać łyżeczką, a nie przez specjalny smoczek i z butelki. To zdrowsze dla zgryzu i zębów.

Dlaczego warto włączyć kaszki do diety niemowlęcia?

Każdy mały człowiek potrzebuje na co dzień odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych. Części z nich możemy dostarczyć mu właśnie w postaci kaszki. Ich receptura opracowywana jest we współpracy z dietetykami i pediatrami, którzy doskonale znają potrzeby dziecięcych organizmów. Większość kaszek zawiera witaminy A,D,E,K i witaminy z grupy B, wapń niezbędny do rozwoju kości i ząbków oraz żelazo potrzebne w procesie tworzenia komórek krwi. Wiele z nich zawiera także składniki dodatkowe jak: kwas foliowy, cynk czy jod. Są idealnym uzupełnieniem posiłków warzywno - mięsnych i owocowych.

Zobacz także
  • 2
Brak komentarzy

Redakcja eDziecko.pl

*

Agnieszka Wirtwein-Przerwa

  • redaktorka naczelna
  • agnieszka.wirtwein@agora.pl
  • redaktorka
  • karolina.stepniewska@agora.pl
  • dziennikarka
  • joanna.biszewska@agora.pl
  • dziennikarz, felietonista
  • marcin.sztetter@gmail.com
  • felietonistka
  • administratorka forum
  • zona_mi@gazeta.pl