1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Tylko mama!

Mój synek niedługo skończy 7 miesięcy. Oprócz kaszki na mleku nie chce nic jeść. Próbuję już od 5. miesiąca wprowadzać nowe pokarmy, ale na razie udało mi się wcisnąć mu tylko pół przecieru z jabłek i banana. Próbowałam podawać mu marchew z ziemniakiem, ale skończyło się wymiotami. Nie mam pojęcia, co robić. Jestem załamana, karmię odciągniętym mlekiem i już nie mam sił.
Może efekty przyniesie sztuczka z "dorosłym" jedzeniem. Kiedy Państwo jecie obiad, można zaproponować synkowi warzywo, które jedzą rodzice. Strączek fasolki szparagowej, różyczka kalafiora, brokuł czy ziarenka groszku bywają dużo bardziej interesujące niż papka. Trzeba będzie tylko trochę zmienić sposób gotowania - mała ilość wody, solenie dopiero na talerzu, gotowanie ziemniaków w mundurkach. A na wspólny podwieczorek można chrupać płatki kukurydziane i kawałek gruszki, banana, kiwi. Ważne jest nie tylko to, że jedzenie będzie inaczej wyglądało, ale i to, że będzie to wspólny posiłek. Nawet jeśli dziecko tylko pobawi się jedzeniem, już można się cieszyć - to pierwszy krok do poważniejszego biesiadowania.

Ważne jest, by nie przywiązywać nadmiernej wagi do tego, kiedy i ile dziecko zjada - nie naciskać, nie wmuszać, nie martwić się, że raz chce mniej, raz więcej, a raz wcale. Warto ustalić stałe pory posiłków, a pomiędzy nimi zupełnie o jedzeniu zapomnieć.



Więcej o: