1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dieta mamy alergika

Mój synek chyba ma skazę białkową. Wykluczyłam z diety nabiał i dziecko przestało ulewać. Zniknęła też wysypka z policzków. Czym zastąpić nabiał? Czy powinnam zrezygnować również z jajek?
Jeśli rezygnacja z mleka i jego przetworów daje poprawę, to na razie nie trzeba wykluczać z diety jajek.

By organizmowi nie zabrakło ważnych dla zdrowia składników, warto pamiętać o zbożach w różnych postaciach, takich jak płatki zbożowe, kiełki, kasze. Smaczny i zdrowy jest brązowy ryż, a także kaszka kukurydziana. Warto jeść ryby, szczególnie łososia i sardynki. Zamiast słodyczy lepiej jeść owoce, orzechy, rodzynki, suszone morele, pestki słonecznika i dyni. Wiele cennych składników mają warzywa strączkowe, np. soja i fasola. Codziennie warto jeść zielone warzywa: natkę pietruszki, brokuły, kapustę, fasolkę szparagową, szpinak. Można spróbować włączyć do diety mleko i sery kozie, które rzadziej uczulają. Nowości lepiej wprowadzać stopniowo, co 3-5 dni, obserwując, czy objawy alergiczne u dziecka znów się nie pojawiają. Warto przy tym poradzić się lekarza, czy i w jakiej postaci przyjmować wapń.

Więcej o: