1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Aerobik ?

Jestem mamą 10-tygodniowego maluszka, którego karmię wyłącznie piersią. Chciałabym chodzić na aerobik wodny raz, dwa razy w tygodniu. Poszłam do instruktorki i spytałam, czy mogę już rozpocząć ćwiczenia. Odpowiedziała, że mogę, ale skoro karmię piersią, to żebym się nie spodziewała spadku wagi i żebym się przygotowała na to, że mogę mieć mniej pokarmu. No i jestem w kropce - chodzić czy nie?




Może Pani zupełnie spokojnie chodzić na taki rekreacyjny aerobik. Tylko wyczynowe uprawianie sportu mogłoby ewentualnie zaburzyć laktację. A spadek wagi niewątpliwie wystąpi - jak zawsze, kiedy wzmożonemu wysiłkowi nie towarzyszą większe porcje jedzenia. Wynika to z prostego bilansu energetycznego - więcej się ruszamy, więcej spalamy, a dostaw pożywienia nie zwiększamy, więc nie ma cudów - paliwo uzupełniające czerpiemy z własnych zapasów. I dotyczy to w równej mierze kobiet karmiących. Miłych igraszek w wodzie!