1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Gimnastyka buzi i języka

Moja dwuipółletnia Martynka chodzi do żłobka. Raz w tygodniu prowadzona jest tam "Gimnastyka buzi i języka". Dzieci siadają w kole i naśladują panią logopedkę, robią śmieszne miny, wyciągają języki, śpiewają raz głośniej, a raz ciszej. Szkoda, że zajęcia te trwają zaledwie 15 minut. Czy nie powinny być realizowane częściej i trwać co najmniej pół godziny?
Wszystko jest w porządku. To dobrze, że zajęcia logopedyczne odbywają się w formie zabawy, a osoba prowadząca dba o dobry kontakt z grupą maluchów. Moim zdaniem nie ma potrzeby ich przedłużania. Wszystkie te aktywności dzieci wykonują w żłobku w ciągu całego dnia, a nie tylko w czasie specjalnych 15-minutowych zajęć. Maluchy przecież bawią się, dogadują się między sobą, słuchają pani, powtarzają jej słowa i ruchy, recytują wierszyki, śpiewają piosenki. Żłobek zapewnia im doświadczanie bardzo różnych wrażeń: ruchowych, wzrokowych, dotykowych, słuchowych, a nawet smakowych. Warto pamiętać, że dziecko nieustannie ćwiczy sprawność narządów potrzebnych do mówienia: podczas jedzenia, picia, naśladowania najbliższego otoczenia. W domu także jest wiele okazji, by stymulować rozwój mowy. Może Pani opowiadać córce, co robicie, co widzicie w prosty i zrozumiały dla niej sposób. Proszę używać bogatej mimiki, gestykulacji. Martynka będzie zachwycona.