1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Coś słodkiego? Coś zdrowego!

Chipsy z jabłek, suszona żurawina, koktajl mleczno- -owocowy, domowe muffinki - okazuje się, że pomysłów na zdrowe słodkie przekąski i desery jest sporo. Wystarczy zajrzeć na forum edziecko.pl
Wszyscy wiemy, że słodycze tuczą i fatalnie wpływają na zęby. A te najbardziej kuszące, kolorowe i reklamowane, na ogół są też pełne niezdrowych konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. Całkowite wy- eliminowanie słodyczy jest jednak trudne. Przeczytajcie, jak sobie radzą z tym problemem rodzice dyskutujący na naszym forum edziecko.pl.

@Sama przyrządzam desery

Moje dzieci zamiast słodkich przekąsek jedzą surowe owoce, w kawałkach lub zmiksowane z jogurtem naturalnym/kefirem/maślanką, naleśniki z jogurtem i owocami.

U nas nie uświadczysz słodkich jogurtów, twarożków, cukierków, żelków, czekoladek itp. Wolę sama przyrządzać desery, bo nawet jeżeli ląduje w nich cukier, to ja decyduję, ile go jest. Nie wspomnę, że nie dodaję barwników, polepszaczy smaku, syropu kukurydzianego itd.

halapta

@Polecam suszone owoce

W ogóle nie daję Zuzi (16 miesięcy) słodyczy. Polecam suszone owoce: dość słodkie, a zdrowe (daktyle, śliwki, figi, morele, rodzynki, żurawinę).

druuna

@U nas oliwki wygrywają z cukierkami

Staram się nie dawać dziecku słodyczy. Młody (4 lata) je lubi, ale nie upomina się za bardzo. Czasem przez 2-3 tygodnie nie je nic słodkiego. Nie sądzę, żeby mu się przez to krzywda działa. Jak ma ochotę, to się upomina. Czasem, jak mu proponuję ciastko, to woli gruszkę czy kawałek twardego koziego sera, kabanosa. Ale największą radość sprawia mu miseczka oliwek - zawsze wygrywa z cukierkami.

tijgertje

@Piekę domowe ciasta

Dużo piekę domowych ciast i staram się jak najczęściej zastępować biały cukier cukrem z melasą lub samą melasą, a białą mąkę pełnoziarnistą. Robię też domowe lody. Nie daję dzieciom kupnych deserków, budyniów z torebek, gum, żelków itp. Gdy kogoś odwiedzają lub są na urodzinach, nie bronię im jedzenia tych wszystkich "rarytasów", w końcu zdarza się to dość rzadko. Ale ostatnio coraz częściej twierdzą, że kupne słodycze są za słodkie i po spróbowaniu resztę wywalają.

yuka12

@Córka lubi zapiekane owoce

Najczęściej daję córce jogurt naturalny bez cukru z odrobiną dżemu domowej roboty lub owocami z kompotu. Mała lubi też owoce zapiekane z odrobiną kruszonki. Przekąskowym przebojem jest u nas kremowy twarożek sauté z suszonymi owocami lub. szczypiorkiem.

monia76

@Proponuję chipsy jabłkowe

Na przekąskę proponuję domowe chipsy jabłkowe. Wystarczy trzy średniej wielkości słodkie jabłka (albo więcej) obrać ze skórki, usunąć gniazda pestkowe i pokroić na bardzo cienkie plastry. A potem wyłożyć papierem do pieczenia foremkę, ułożyć plastry jabłek i piec w piekarniku w 180°C około 20 minut (do wyschnięcia). Na koniec posypać cynamonem.

q_fla

@Przygotowuję koktajl z mleka i owoców

Prawie codziennie przygotowuję dzieciom koktajl: mleko, truskawki (maliny lub to i to), banan, wyciśnięty sok z pomarańczy, trochę cukru. Uwielbiają go.

batutka

@Robię wafle i muffinki

Moje dzieci nie jedzą żadnych gotowych deserów, batoników, paluszków, chipsów ani cukierków. Jakoś się bez tego obywamy. Robię domowe wafle, muffinki, placuszki, budyń, kisiel, galaretkę, lody polane zmiksowanymi owocami, jogurty naturalne z owocami lub bakaliami. Dzieciaki lubią też kaszę jaglaną z owocami suszonymi i ryż zapiekany z jabłkami.

donkaczka

@Podaję owsiankę

z rodzynkami i migdałami

W sumie w ramach śniadania, ale podchodzi pod słodkie: owsianka z rodzynkami, migdałami, tartym jabłkiem. W naszej rodzinie wszyscy to lubią. Oprócz tego sprawdzają się jabłka pieczone z żurawiną lub cynamonem.

aihnoa

@Szykuję sałatki owocowe i domowe lody

Młoda chętnie je owoce w sałatce owocowej (jabłka, banan, kiwi i pomarańcza, plus łycha miodu - proste, a pyszne). Jak mam mrożone truskawki, to trochę je rozmrażam do kruchości i miksuję z cukrem i jogurtem greckim - młoda lubi lody zawsze i wszędzie.

karro80