1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Szybkie śniadanie: kilka dobrych pomysłów na pożywny posiłek

Szybkie śniadanie to inwestycja w dobry dzień: energię do działania i świetny nastrój. Kluczem do sukcesu jest pomysł na danie oraz jego niekłopotliwa realizacja. Warto przy tym pamiętać, że pierwszy posiłek w ciągu dnia musi być pożywny i wartościowy. Ważne jest także, by przygotowywanie nie było czasochłonne. Zobacz kilka prostych pomysłów na smaczne i szybkie śniadanie.

Szybkie śniadanie nie musi być zjedzoną w biegu słodką bułką czy zrobioną naprędce kanapką. Istnieje wiele smacznych i pożywnych możliwości. To dobra wiadomość, ponieważ śniadanie to bez wątpienia najważniejszy posiłek. Dostarcza energii po przerwie nocnej, a i pozwala dobrze zacząć dzień.

Śniadanie powinno być pożywne i wartościowe. Nie wolno jeść go w biegu. Ponieważ rano często trudno znaleźć czas na przygotowywanie i celebrowanie posiłku, warto sięgać po przepisy na śniadania i szybkie, i zdrowe.

Zdrowe śniadanie powinno składać się z:

  • pełnowartościowego białka. Warto sięgać po mleko i produkty mleczne (na przykład naturalne jogurty i kefiry), chude wędliny, jaja, ryby,
  • węglowodanów złożonych. Warto sięgać po: płatki zbożowe i pieczywo pełnoziarniste, razowe lub graham,
  • warzyw i owoców. Najlepiej wybierać te świeże i sezonowe,
  • wartościowego tłuszczu. Warto sięgać po masła dobrej jakości oraz orzechy i nasiona.

Zwracajmy uwagę także na to, co jemy na drugie śniadanie. Co powinno się znaleźć w śniadaniówce?  Zobaczcie:

Szybkie śniadanie - proste pomysły

Szybkie śniadanie powinno być dobrze zbilansowane, pełnowartościowe i smaczne oraz łatwe w przygotowaniu. Istnieje wiele prostych sposobów na takie posiłki.

Tym, co przychodzi nam zwykle do głowy, myśląc o szybkim śniadaniu, jest kanapka. Ale nie byle jaka. Wystarczy na zdrowy, pełnoziarnisty chleb położyć ulubione dodatki: wędzonego łososia, twarożek, chudą wędlinę, ser czy pastę warzywną (na przykład z bakłażana czy papryki) lub wegetariański pasztet (na przykład z ciecierzycy). Przyda się masło 82 proc. oraz warzywa: sałata, pomidor, papryka czy ogórek, a także rzeżucha lub szczypiorek.

Szybkie śniadanie to także wariacje kanapkowe. W tej roli świetnie sprawdzą się grzanki, jak również sandwicze - zapiekana kanapka z dwóch złożonych kromek bądź połówek pieczywa przełożonych różnymi dodatkami. Obydwie opcje wymagają posiadania stosownego sprzętu: tostera bądź opiekacza do kanapek (możemy skorzystać z piekarnika, ale zajmie nam to wtedy więcej czasu). Wybrane pieczywo wystarczy zrumienić, by otrzymać grzankę. Można też pomiędzy dwie kanapki włożyć ulubione dodatki: sałatę, plasterki sera żółtego lub koziego, pomidor, ogórek, wędlinę, opcjonalnie preferowany sos i włożyć do opiekacza.

Jeszcze innym pomysłem jest tortilla z nadzieniem. Na placku tortilli wystarczy rozsmarować serek, położyć sałatę, wędlinę, ser lub inne ulubione dodatki (na przykład humus, tuńczyka, sałatę lub startą marchew bądź pieczarki). Całość wystarczy zrolować i położyć na chwilę na rozgrzaną patelnię, najlepiej grillową.

Szybkie śniadanie - jajka w roli głównej

Obok kanapek kolejnym śniadaniowym klasykiem jest jajecznica ze szczypiorkiem. Wystarczy rozbić w miseczce jajka i je wymieszać, dodając - według potrzeby - odrobinę soli, no i oczywiście szczypiorek. Wylaną na patelnię masę należy potrzymać do uzyskania pożądanej konsystencji. To nie tylko szybkie śniadanie, ale i bardzo aromatyczne.

Z jajek można również wyczarować jajka sadzone lub omlet z warzywami lub na słodko. Jajka, które mają być sadzone, wystarczy rozbić na rozgrzaną patelnię z odrobiną masła bądź oliwą. Po chwili smażenia na małym ogniu należy je odwrócić na drugą stronę. Aby zrobić omlet, do roztrzepanych jajek należy dodać odrobinę mleka. Po doprawieniu (na słodko bądź słono) wystarczy wylać masę na rozgrzaną patelnię z masłem i smażyć do ścięcia. Do omletu można dodać szynkę, ser, paprykę, cebulę czy pieczarki (zarówno surowe, jak i wcześniej podsmażone), a i podawać na słodko. Po usmażeniu wystarczy położyć na omlet owoce, dżem, serek homogenizowany lub inny ulubiony dodatek.

Szybkie śniadanie - w roli głównej nabiał

Kolejny pomysł na szybkie śniadanie - z nabiałem w roli głównej - to jogurt z płatkami owsianymi i owocami (banan, brzoskwinia, mandarynka, maliny).

Kolejna propozycja to płatki owsiane z mlekiem. Wystarczy mocno podgrzać bądź zagotować porcję mleka i wsypać do niej płatki owsiane. Można dodać owoce świeże lub suszone, żurawinę, rodzynki, miód, cynamon, wanilię. Płatki potrzebują chwili, by napęcznieć. Ten czas można dobrze spożytkować, na przykład biorąc prysznic. Płatki owsiane można też zagotować wieczorem, rano podgrzewając owsiankę i dodać do niej mleko. Do tak przygotowywanych płatków można dodać starte jabłko. W podobny sposób można przyrządzić płatki ryżowe, jęczmienne lub jaglane.

Wyjątkowo smacznym, wdzięczny i prostym pomysłem na szybkie śniadanie jest pudding chia. To doskonała opcja dla wegetarian i wegan. Wystarczy dwie łyżki nasion chia zalać szklanką mleka (także roślinnego, na przykład kokosowego), wymieszać i wstawić do lodówki. Do puddingu można dodawać dowolne dodatki: wiórki kokosowe czy owoce.

Przeczytaj także: W jej wydaniu nawet zwykły ryż z truskawkami wygląda niebanalnie. "Każdy pretekst do tego, by wywołać na czyjejś twarzy uśmiech, wart jest zachodu"

Więcej o: