1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Pomysł na śniadanie - smaczny sposób na dobry dzień

Pomysł na śniadanie to inwestycja w dobry nastrój i nie mniej dobry dzień. Badania dowodzą, że pierwszy posiłek po przebudzeniu jest najważniejszy - wpływa na wydajność fizyczną i psychiczną w ciągu dnia. Jednak nie może być on byle jaki. Powinien dostarczać energii, być pożywny i zdrowy. Co się sprawdzi na start? Podstawa to dobry pomysł na śniadanie.

Dobry pomysł na śniadanie to strzał w dziesiątkę - pozwala dobrze i smacznie rozpocząć dzień. Nie bez powodu śniadanie jest uznawane za posiłek najważniejszy, niezbędny dla zdrowia i optymalnego funkcjonowania organizmu. Choć pora spożywania śniadania jest uzależniona od stylu życia i obowiązków, najczęściej jest ono spożywane rano, w niedługim czasie po przebudzeniu. Badania naukowe dowodzą, że regularne spożywanie śniadań działa korzystnie na stan zdrowia i kondycję psychiczną. Posiłek dostarcza energii, która jest niezbędna do pobudzenia metabolizmu i szybszego rozruszania się po nocnym wypoczynku (jedzone po przebudzeniu z nocnego snu wyrównuje poziom glukozy we krwi).

Pomysł na zdrowe śniadanie

Nie mniej ważne jest to, co spożywa się na śniadanie. Zaczynanie dnia od śmieciowego jedzenia nie jest najlepszą opcją. Idealne śniadanie ma:

Co zatem zjeść na śniadanie? Możliwości jest naprawdę wiele - wszystko zależy od preferencji smakowych, a także… czasu. To oczywiste, że spiesząc się do pracy trudno byłoby w spokoju, bez pośpiechu, w serdecznej atmosferze, przyrządzać i konsumować wyrafinowane dania. To dobra opcja na niespieszny weekend. Wówczas można wdrożyć w życie każdy pomysł na śniadanie, nawet ten najbardziej wyszukany. Powszednie poranki wymagają szybkich rozwiązań. Stąd zapewne wynika popularność kanapek i płatków śniadaniowych z mlekiem. Nie jest to opcja zła pod warunkiem, że będzie zdrowa. Kanapka z pełnoziarnistym chlebem, smaczną pastą i warzywem to nie tylko szybka, ale również smaczna i pożywna propozycja.

Co, oprócz kanapek, można zjeść rano? Dobrym pomysłem na śniadanie są:

  • tosty i grzanki, roladki z tortilli, gofry (wytrawne i na słodko),
  • płatki z mlekiem, jogurty,
  • jaglanki, owsianki, ryż na mleku, kasza manna i śniadaniowe desery, takie jak na przykład pudding chia,
  • naleśniki, placuszki i pancakes,
  • dania z jajek, takie jak jajecznica, jajka sadzone (także na pomidorach), pasta jajeczna,  omlet, ale i jajeczne muffiny, fritatta,
  • sałatki - warzywne, z jajkiem, tuńczykiem,
  • kiełbaski i parówki,
  • ryby - pasty rybne, paprykarz, ryby wędzone i z puszki,
  • słodkie bułeczki,
  • koktajle mleczne, koktajle warzywne, smoothie.

Pełnowartościowe śniadanie powinno uwzględniać: pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i/lub owoce, produkty białkowe, dobre tłuszcze, błonnik. To dobry zestaw i pomysł na śniadanie, a także zdrowie.

Pomysł na śniadanie dla dziecka

Choć śniadania powinni jeść wszyscy, są one szczególnie ważne dla dzieci, by mogły dobrze rozpocząć dzień, a i móc sprostać czekającym na nie zadaniom. Ponieważ dzieci rosną i rozwijają się, są bardziej niż dorośli narażone na niedobory składników odżywczych i inne skutki nieprawidłowego sposobu żywienia. To dlatego każde dziecko - żłobkowicz, przedszkolak czy uczeń - przed wyjściem z domu musi zjeść śniadanie, by mieć dobry nastrój i energię.

Pomysł na śniadanie dla dziecka? Oto kilka podpowiedzi:

  • grahamka z masłem, twarożkiem i ogórkiem,
  • jaglanka na mleku z owocami,
  • jajko na miękko, kromka pełnoziarnistego chleba z masłem i szczypiorkiem,
  • omlet z żółtym serem i zielonym groszkiem,
  • twarożek z owocami i miodem,
  • placki (pancakes) z owocami,
  • kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z serem, sałatą i pomidorem,
  • pieczywo pełnoziarniste z pastą jajeczną,
  • owsianka na mleku z jabłkiem i rodzynkami,
  • pełnoziarniste płatki z mlekiem.

Niektóre propozycje śniadaniowe są bardzo szybkie do wykonania, niektóre nie. Dobra wiadomość jest taka, że wiele z nich - placki czy owsiankę - można zrobić dzień wcześniej, wieczorem.

Pomysł na śniadanie do pracy

A co zabrać ze sobą na śniadanie do pracy? Możliwości jest naprawdę wiele. Może to być smaczna kanapka, jak i półprodukty do jej zrobienia. Ale nie trzeba się ograniczać do najprostszych rozwiązań. Wystarczy kupić pojemniki do żywności i mieć pomysł na śniadanie.

Oto kilka pomysłów na śniadanie do pracy:

  • jaglanka z jogurtem i owocami,
  • owsianka na mleku ze startym jabłkiem, rodzynkami i orzechami,
  • sałatka z makaronem, brokułem, jajkiem sadzonym i sosem jogurtowym,
  • kanapka z chleba pełnoziarnistego, z rukolą, serem i kiełkami,
  • jogurt naturalny z płatkami owsianymi i owocami,
  • pancakes z płatków owsianych i bananów,
  • pudding z chia z mlekiem kokosowym i syropem klonowym.
Więcej o: