1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jadłospis na luty - propozycje zestawów dań dla całej rodziny

Maluch wyrósł już z niemowlęcych papek, a ty nie wiesz, czym go karmić? Co miesiąc znajdziesz u nas gotowy jadłospis na cały tydzień.
Sernik, kisiel żurawinowy
Sernik, kisiel żurawinowy Fot. Paweł Kiszkiel / AG

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie

Płatki kukurydziane z kefirem zmiksowanym z bananem i sokiem malinowym

Sok wyciśnięty ze świeżych grejpfrutów

Drugie śniadanie

Racuchy z jabłkiem

Sok z czarnej porzeczki

Obiad

Rosół z makaronem

Fasolka szparagowa, jajko sadzone, ziemniaki, sałata lodowa z sosem winegret

Kompot z wiśni

Podwieczorek

Sernik

Kisiel żurawinowy

Kolacja

Kromka chleba z pasztetem i plasterkiem pomidora

Kawa zbożowa z mlekiem

Zupa dyniowa z kleksem śmietany Zupa dyniowa z kleksem śmietany Fot. Paweł Kiszkiel / AG

WTOREK

Śniadanie

Omlet z czerwoną cebulą

Przecierowy sok marchewkowo-jabłkowy-truskawkowy

Drugie śniadanie

Drożdżówka z serem

Kakao

Obiad

Zupa dyniowa z kleksem śmietany

Makaron z tuńczykiem i cebulką dymką, surówka z drobno poszatkowanego selera i jabłka

Woda niegazowana

Podwieczorek

Mandarynki

Jogurt z owoców leśnych

Kolacja

Amerykańskie tosty (bułka moczona w jajku i usmażona na maśle)

Herbata owocowa z sokiem malinowym.

Pieczona cielęcina, buraczki, pieczone ziemniaki
Pieczona cielęcina, buraczki, pieczone ziemniaki Fot. Paweł Kiszkiel / AG

ŚRODA

Śniadanie

Twarożek (serek naturalny) z wędzoną rybą i szczypiorkiem, mała bułka

Kawa zbożowa z mlekiem

Drugie śniadanie

Sałatka melonowo-bananowa

Przecierowy sok z owoców leśnych

Obiad

Krupnik z zieleniną (koperkiem lub pietruszką; można je kupić mrożone)

Pieczona cielęcina, buraczki, pieczone ziemniaki (wszystko można upiec razem), surówka z białej kapusty, jabłka i marchewki

Kompot ze śliwek.

Podwieczorek

Pieczone jabłko z rodzynkami

Niegazowana, niskozmineralizowana woda mineralna.

Kolacja

Minipierożki z serem i z oliwkami z dodatkiem keczupem własnej roboty z pomidorów puszki (całe pomidory bez skóry w puszce)

Herbatka koperkowa

Zielone kluski leniwe (szpinakowe) z bułką tartą, marchewka z jabłkiem
Zielone kluski leniwe (szpinakowe) z bułką tartą, marchewka z jabłkiem Fot. Paweł Kiszkiel / AG

CZWARTEK

Śniadanie

Parówka (przeznaczona dla dzieci), kilka pasków cienko pokrojonej czerwonej papryki, mała bułka.

Herbata malinowa.

Drugie śniadanie

Maślanka zmiksowana z mrożonymi czarnymi jagodami (by pozbyć się skórek z owoców, przetrzyj koktajl przez sitko). Zamiast cukru możesz dodać dojrzałego banana

Wafel ryżowy z bryndzą

Obiad

Zupa krem z brokułów (brokuły ugotuj z ziemniakami, zmiksuj i dodaj śmietanę).

Zielone kluski leniwe (szpinakowe) z bułką tartą, marchewka z jabłkiem

Sok z czarnej porzeczki

Podwieczorek

Pomarańcza w plastrach posypana cynamonem

Jogurt morelowy do picia.

Kolacja

Cukinia gotowana na parze z plastrem żółtego sera (położony na ciepłej cukinii rozpłynie się).

Kakao i jabłko w kawałkach

Kakao i jabłko w kawałkach Fot. Paweł Kiszkiel / AG

PIĄTEK

Śniadanie

Fasola jaś z winegretem (oliwa, cytryna, sól), tymiankiem i świeżym startym ogórkiem. Jeśli dziecko nie chce jeść fasoli w całości, zmiksuj potrawę i podaj na kromce razowego chleba.

Herbatka z róży

Drugie śniadanie

Mus jabłkowy lub jabłko w kawałkach

Kakao

Obiad

Zmiksowana zupa kalafiorowa z grzankami

Klopsiki w sosie pomidorowym, kasza gryczana, kapusta kiszona z tartym jabłkiem i marchewką.

Woda mineralna z sokiem malinowym

Podwieczorek

Biszkopty z waniliowym serkiem

Sok wiśniowy

Kolacja

Kostki z kaszy manny z masłem (ugotuj gęstą kaszę na mleku, wylej na talerz i po ostygnięciu pokrój w kostki i polej roztopionym masłem

Sok ze świeżej pomarańczy.

Zupa jarzynowa z zieleniną Zupa jarzynowa z zieleniną Fot. Paweł Kiszkiel / AG

SOBOTA

Śniadanie

Twarożek ze świeżym startym ogórkiem, ewentualnie z czosnkiem, kromka grahamki

Herbata z cytryną.

Drugie śniadanie

Gruszka z budyniem waniliowym

Sok jabłkowy

Obiad

Zupa jarzynowa z zieleniną

Potrawka z kurczaka (może być ugotowany w zupie) w sosie chrzanowym, brokuły, kasza kukurydziana, surówka z kapusty pekińskiej z tartym jabłkiem i śmietaną.

Niegazowana woda mineralna

Podwieczorek

Połowa banana smażona na 1 łyżeczce masła z korzeniem imbiru

Herbata z owoców leśnych.

Kolacja

Grzanki z serem żółtym (parmezan tarty), plasterkiem szynki i pokrojona w cienkie paski czerwoną papryką.

Sok wyciśnięty z grejpfruta.

Szaszłyk z łososia, czerwona soczewica gotowana z ryżem, pokrojony ogórek kiszony Szaszłyk z łososia, czerwona soczewica gotowana z ryżem, pokrojony ogórek kiszony Fot. Paweł Kiszkiel / AG

NIEDZIELA

Śniadanie

Chleb z masłem, 3 jajeczka przepiórcze na twardo, oliwki

Mleko.

Drugie śniadanie

Jogurt naturalny do picia i dojrzały banan (możesz też zrobić z nich koktajl)

Obiad

Zupa krem selerowa z groszkiem ptysiowym (seler naciowy ugotuj z ziemniakiem i jabłkiem i dokładnie zmiksuj; możesz dodać kawałek masła lub łyżkę śmietany)

Szaszłyk z łososia (pieczony w folii), czerwona soczewica gotowana z ryżem, pokrojony ogórek kiszony

Kompot truskawkowy (owoce z mrożonki)

Podwieczorek

Tartinki z kruchego ciasta ze słoiczka

Sok winogronowy

Kolacja

Chleb razowy z masłem, białym serem kozim lub bryndzą i sałatą (możesz posypać kanapkę zmielonymi pestkami słonecznika) Czekolada do picia.

Więcej o:
Komentarze (2)
Jadłospis na luty - propozycje zestawów dań dla całej rodziny
Zaloguj się
  • 3alfa.alfa

    Oceniono 8 razy 6

    Wy tak na poważnie, żeby z dziecięcych papek przejść od razu na: omlety z cebulą, tuńczyka z makaronem, kaszę gryczaną zagryzaną ogórkiem kwaszonym czy szaszłyki?
    Może jeszcze piwo do popicia albo lepiej, setkę?

  • boo-boo

    Oceniono 4 razy 2

    Jak to czym go karmić ? tym samym czym karmimy siebie- z uwzględnieniem zdrowego jadłospisu oczywiście i bez używania ostrych przypraw. Człowiek by chyba oszalał jakby miał gotować osobno dla siebie i osobno dla dziecka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX