1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Drugie śniadanie - zdrowe i pyszne propozycje

Gdy dziecko spędza poza domem dużą część dnia, na zajęcia szkolne czy dodatkowe trzeba mu dać drugie śniadanie. I to wcale nie muszą być słodycze ani kanapka.?

Ile posiłków najlepiej zjadać?

Regularne posiłki to warunek zdrowej diety. Każdy człowiek, i ten duży, i ten mały, swoją dzienną porcję kalorii i składników odżywczych powinien zjadać w pięciu niezbyt wielkich porcjach, pięć razy w ciągu dnia. Organizm potrzebuje stałych dostaw energii, węglowodanów, białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów, by móc prawidłowo funkcjonować, a także bronić się przed atakiem wirusów i bakterii.

Drugie śniadanie na dobry humor

Wśród tych posiłków nie może zabraknąć dobrze zbilansowanego i jedzonego w spokoju drugiego śniadania. Dla dziecka przebywającego w przedszkolu lub w szkole ten posiłek jest szczególnie ważny. Po pierwsze - w porannym pośpiechu zdarza się, że pierwsze śniadanie jest uproszczone do maksimum i niezbyt obfite. Zanim maluch dotrwa do obiadu, potrzebuje zastrzyku sił. Po drugie - przebywanie w skupisku dzieci to wyzwanie dla systemu odpornościowego. Organizm musi dostać świeżą dostawę m.in. witamin i minerałów, które pomogą walczyć z drobnoustrojami. Zdrowy posiłek pozwoli dziecku pilnie pracować (uczyć się, bawić, ćwiczyć - robić wszystko, co niezbędne do dobrego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności). A poza tym - utrzymać dobry humor przez całe przedpołudnie.

Powiecie, że przed wyjściem do pracy nie macie czasu na szykowanie specjałów

Szkolne śniadanie nie musi być nudne ani nijakie. Ładnie opakowane (przyda się lunch-box z przegródkami i bidon na picie), smaczne, różnorodne, trochę do jedzenia, a trochę do chrupania - będzie dla dziecka miłym akcentem dnia. Szykując fajne drugie śniadanie własnemu dziecku, możemy także wpłynąć na to, co jedzą jego koledzy i koleżanki. Gdy inne dzieci zobaczą, jak smakowicie wygląda, gdy poczęstują się odrobiną pełnoziarnistych wypieków, ciekawie podanych owoców czy pysznych orzechów, będą się domagać tego we własnych domach.

Powiecie, że przed wyjściem do szkoły i pracy nie macie czasu na szykowanie takich specjałów. Ale możecie je przygotować wieczorem i przechować w lodówce. Wykorzystać część sałatki z kolacji czy naleśniki z poprzedniego obiadu. Wystarczy spróbować. Smacznego!

Poniedziałek - SAŁATKA Z MAKARONU

Ugotuj makaron i ciepły wymieszaj z bazyliowym pesto, połówkami pomidorków koktajlowych, kulkami mozzarelli i listkami bazylii. Do tego: jabłko, sezamki

Wtorek - NALEŚNIK LUB TORTILLA Z RYBNYM NADZIENIEM

Twarożek wymieszaj z tuńczykiem i papryką. Dopraw do smaku. Na naleśnik połóż sałatę, posmaruj twarożkiem, zwiń. Możesz spiąć wykałaczką, przekrój na pół. Do tego: śliwki i pierniczki

Środa - WARZYWA POKROJONE W SŁUPKI


Surowa marchewka, rzodkiewka, ogórek, listki szpinaku i gotowana fasolka szparagowa, brokuły. Do tego: jaja przepiórcze, wafle ryżowe

Czwartek - PLACKI Z CUKINI

Zetrzyj cukinię na tarce, dodaj jajko, mąkę i usmaż placki. Możesz też zrobić placki ziemniaczane, z jabłkami lub omlet. Do tego: mandarynka i winogrona bezpestkowe

Piątek - BABECZKI Z PŁATKÓW OWSIANYCH

Wymieszaj płatki owsiane, mąkę i proszek do pieczenia. W drugiej misce połącz olej, jogurt, zmiksowane banany i powidła śliwkowe. Wymieszaj suche produkty z "mokrymi", upiecz w foremkach. Do tego: jogurt naturalny, orzechy i suszone owoce

Więcej o:
Komentarze (2)
Drugie śniadanie - zdrowe i pyszne propozycje
Zaloguj się
  • vanyar

    Oceniono 3 razy -3

    Gdy moje dziecko spędza dużo czasu poza domem zamiast bezwartościowych i bardzo słodkich napojów podaję sok jabłkowy 100% 300ml Gomaru z Pińczowa. Bardzo mało cukru, nasze rodzime jabłka i tradycja rodzinna czyni ten sok w moim przekonaniu faworytem wśród soków dla dzieci i nie tylko.

  • Oceniono 9 razy -7

    A ja moim dzieciom serwuje mleczną kanapkę Monte Snack. Jest pożywna przekąska łącząca w sobie mleczny krem przełamany ciemnym o smaku orzechowo-czekoladowym. Słodkie ciasto jest wilgotne ciasto i przypomina brownie. Dzieciaki uwielbiają ten batonik, a ja jestem spokojna, że rano zjedzą coś smacznego i pożywnego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX