1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Kłopoty z trawieniem

Mój synek ma ostatnio problemy z trawieniem. Myślę, że przyczyna tkwi w tym, że trudno mi utrzymać regularny rytm zdrowych posiłków. Często bywamy w gościach i sporo czasu spędzamy przy suto zastawionym stole.
Staram się ograniczać apetyt synka, ale on zasmakował w słodkościach i trudno go namówić na konkretne jedzenie. A wieczorami skarży się, że "brzuszek boli". Może przed snem poić go herbatką ziołową lub owocową czy - jak doradza teściowa - niesłodzoną zwykłą czarną? Agnieszka

Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak przestrzeganie zasad prawidłowego żywienia, czyli serwowanie dziecku pięciu posiłków dziennie, w tym dwóch mniejszych (drugie śniadanie i podwieczorek) oraz trzech większych (śniadanie, obiad i kolacja). Dietę zdrowego dziecka należy komponować zgodnie z piramidą zdrowego żywienia, pamiętając o różnorodności i urozmaiceniu codziennego menu oraz o odpowiedniej porcji ruchu na świeżym powietrzu.

Słodycze staramy się podawać według określonych zasad, np. raz w tygodniu, ale za to większą ilość, lub częściej, ale tylko po posiłku i niewielką porcję. Zastępowanie słodyczami właściwych posiłków jest oczywiście złą praktyką i takie sytuacje mogą zdarzać się tylko sporadycznie. Nawet "w gościach" lub przy "suto zastawionym stole" można dobrać potrawy do aktualnych potrzeb. Proszę nie ulegać namowom malucha ani otoczenia i samej kontrolować menu dziecka.

Może Pani zaproponować synkowi delikatne i rozcieńczone herbatki ziołowe lub owocowe, ale nie jest to sposób na przejadanie się lub inne błędy dietetyczne, które po prostu trzeba wyeliminować.

Więcej o: