1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Spacerowe przekąski

Codzienne spacery to dla dziecka porcja zdrowia. By mogły trwać długo, warto zabrać ze sobą na wynos coś, co zaspokoi głód małego człowieka w porze drugiego śniadania albo podwieczorku.
Zwykle dopóki pogoda dopisuje, staramy się wychodzić z dzieckiem na spacer dwa razy dziennie. Przed południem i po południu. I bardzo dobrze. Bo im więcej malec przebywa na świeżym powietrzu, tym lepiej dla jego zdrowia. Tyle tylko, że spacer na ogół wypada wtedy w porze drugiego śniadania, a potem podwieczorku. Warto więc pomyśleć o zabraniu ze sobą zdrowej i łatwej do zjedzenia w plenerze przekąski dla malca. Zdecydowanie odradzamy podawanie dziecku białej bułki lub drożdżówki - to puste kalorie.

Mus z owoców lub/i warzyw albo sok przecierowy

Pełne witamin i składników mineralnych owoce i warzywa są niezbędne w diecie dziecka. Na wynos najlepszy będzie gotowy przecier dla niemowląt. Niektórzy rodzice polecają musy w małych torebkach. Maluch może z nich wyssać zawartość, nie brudząc rąk. Lekkim posiłkiem może być też sok przecierowy dla niemowląt i małych dzieci.

Owoce i warzywa - całe lub w kawałkach

To idealna przekąska dla niemowląt, które nie lubią przecierów, a także dla starszych dzieci. Na spacer najlepsze są owoce, które nie brudzą rąk, np. banany, morele lub borówki amerykańskie. Jeśli maluch woli soczyste owoce, przed włożeniem do pudełka warto je pokroić na niewielkie kawałki (na raz do buzi) i spakować mały widelec.

Kaszka

Zawiera węglowodany, które dostarczą dziecku potrzebną dawkę energii. Kaszki są też bogate w witaminy i składniki mineralne. Na spacerze dobrze sprawdzi się gotowa kaszka w słoiczku, opracowana dla niemowląt i małych dzieci. Trzeba tylko pamiętać o zabraniu małej łyżeczki. Można także zabrać z domu w szczelnym pojemniku porcję ugotowanej na gęsto kaszy (jaglanej, kukurydzianej, pszennej itd.) z dodatkiem warzyw lub owoców.

Coś do pochrupania

Ale raczej nie herbatniki ani biszkopty, tylko pełnoziarniste wafle ryżowe, pszenna lub kukurydziana (nie dosalane), maca albo chrupkie pieczywo. Da sobie z nimi radę już starsze niemowlę. Na spacerze można je serwować same lub z dodatkami. Taka chrupka kanapka świetnie smakuje np. z kremowym twarożkiem i szczypiorkiem, domowym hummusem lub warzywną pastą.

Naleśniki, placuszki

Starszemu niemowlęciu i małemu dziecku możesz zabrać w pojemniczku małe (lub pokrojone) naleśniki lub racuchy, w sam raz, by chwycić je (czystą!) rączką. Jeśli na spacerze nie macie gdzie umyć rąk, lepiej podawać naleśniki zabranym z domu widelczykiem.



Więcej o: