1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Śniadanie dla dziecka

Jak nie wpaść w kulinarną rutynę o poranku? Oto propozycje 10 śniadań, które dostarczą maluchowi energii na dobry początek dnia.
Zazwyczaj kiedy tylko maluch przetrze oczka, robi się głodny i domaga się natychmiast czegoś do jedzenia. Gdy był karmiony piersią, dostawał to, co dla niego najlepsze, i to "od ręki". Jeśli dziecko jest starsze, warto, by śniadanie było wartościowym posiłkiem, żeby dostarczyło wszystkiego, czego mu potrzeba do prawidłowego rozwoju.

Poranny pośpiech

O poranku wszyscy się spieszą. Trudno znaleźć czas na rozwinięcie kulinarnej inwencji. Często więc idziemy na skróty, np. gotowe płatki śniadaniowe zalewamy mlekiem. Dzieci bardzo je lubią - płatki są słodkie i przyjemnie chrupią... A to danie, choć może być "śniadaniem awaryjnym", nie powinno pojawiać się na stole codziennie. Zawiera za dużo cukru, a zbyt mało składników niezbędnych do prawidłowego rozwoju rosnącego organizmu.

Różnorodna dieta

Dziecko powinno codziennie zjadać na śniadanie coś innego, aby w ciągu tygodnia dostawało wszystko, czego potrzebuje do zdrowia i rozwoju. Najlepiej ułożyć menu kilka dni naprzód - dzięki temu unikniemy rano popłochu i monotonii w diecie dziecka. Łatwiej też będzie zaplanować zakupy, a niektóre składniki śniadania przygotować z wyprzedzeniem, np. poprzedniego wieczora. Idealnie nadają się do tego wszelkiego rodzaju pasty i smarówki. Wcześniej można też namoczyć płatki (na owsiankę) lub przygotować ciasto naleśnikowe.

Zdrowe śniadanie

Podstawą porannego posiłku malucha powinny być węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, płatki zbożowe, kasza jaglana, makaron z mąki pełnoziarnistej). Uwalniana z nich stopniowo energia zapewni dziecku siłę i dobry nastrój na dłużej. Produkty z białej mąki dają krótkotrwały zastrzyk energii, która szybko jest spalana - dziecko wkrótce po śniadaniu robi się znowu głodne i rozdrażnione. Na talerzu malucha nie powinno zabraknąć białka i wapnia, składników niezbędnych dla rosnącego organizmu, a zwłaszcza dla rozwoju kości i zębów. Najlepszym ich źródłem będą: mleko (modyfikowane lub UHT albo pasteryzowane o zawartości tłuszczu 2 proc.), przetwory mleczne (jogurt, kefir), ser żółty i biały, jajka. Dobrym źródłem białka będą ryby i mięso. Mięso najlepiej podać w postaci plastra przygotowanej w domu pieczeni na kromce chleba, a rybę w formie pasty rybnej do kanapki.

Rano nie może zabraknąć także warzyw i owoców - można je podać zarówno na surowo, jako dodatek do past i twarożku, jak i w koktajlach i sokach przecierowych.

10 pomysłów na śniadania

Tost pełnoziarnisty z masłem i serem żółtym, ogórek i papryka w słupkach, herbata ziołowa

Płatki muesli z dodatkiem poppingu z amarantusa z jogurtem naturalnym lub waniliowym, herbata owocowa

Łódeczki z grahamki z masłem, mozzarellą i pomidorem, zapieczone w piekarniku, koktajl mleczno-owocowy

Grzanka z chleba razowego, jajko na miękko, ogórek i papryka w słupkach, woda z cytryną

Ryż pełnoziarnisty zapieczony z serem białym i musem jabłkowym, ze szczyptą cynamonu, maślanka

Kromka ciemnego chleba pełnoziarnistego z masłem, plasterkiem polędwicy i z pomidorem, posypana szczypiorkiem, mleko

Owsianka na mleku z rodzynkami i płatkami migdałów, herbata ziołowa

Kasza jaglana z tartymi jabłkami i suszonymi śliwkami pokrojonymi w paseczki, posypana siekanymi orzechami, woda z cytryną i łyżeczką miodu

Zupa mleczna - drobny makaron razowy z ciepłym mlekiem, sałatka owocowa, herbata ziołowa

Naleśnik z mąki razowej z twarożkiem i świeżymi owocami, herbata ziołowa

Więcej o:
Komentarze (2)
Śniadanie dla dziecka
Zaloguj się
  • vanyar

    0

    Swojemu dziecku dla uzupełnienia śniadania podaję Sok Michaś jabłkowo-marchewkowo-bananowy Gomaru z Pińczowa. Sok jest pełnowartościowy i smaczny.

  • kaamil132

    0

    Dużo ciekawych i prostych pomysłów. :). Dzieci są właśnie o tyle trudne, że szybko się nudzą wszystkim i trzeba im urozmaicać wszelkie posiłki. Odnośnie śniadania znalazłem ciekawy artykuł, w którym jest przedstawiona "budowa" typowej kanapki i co się kryje za każdym składnikiem. Dużo można się dowiedzieć.
    www.faktyoswiecim.pl/fakty/styl-zycia/15245-zdrowie-mamo-zrobilas-mi-kanapke-do-szkoly

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX