1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Gdzie ich szukać?

CHROM

- w produktach zbożowych (chlebie, bułkach, makaronie), drożdżach piwnych i mięsie, przede wszystkim w wątróbce, wołowinie i białym mięsie drobiowym.

CYNK

- w mięsie, zwłaszcza w indyku i wołowinie, w produktach zbożowych z pełnego przemiału, jajkach, nasionach dyni i orzechach oraz w mleku.

FLUOR

- w rybach morskich i herbacie oraz w niektórych wodach mineralnych. W kilku miastach Polski (Białystok, Bydgoszcz, Szczecin) woda do picia jest wzbogacana fluorem.

MAGNEZ

- w mleku, produktach zbożowych, kaszy gryczanej, kakao, czekoladzie, orzechach, migdałach, a także w rybach morskich, grochu, fasoli, zielonolistnych warzywach.

POTAS

- w ziemniakach i pomidorach, a także w warzywach kapustnych, szpinaku, zielonym groszku i fasoli, kakao, czekoladzie, cytrusach, suszonych śliwkach i morelach.

WAPŃ

- najwięcej jest go w mleku i jego przetworach, oprócz tego w jajach, morelach, pomarańczach, śliwkach, jabłkach, natce pietruszki i warzywach kapustnych.

ŻELAZO

- w chudym czerwonym mięsie, drobiu, podrobach, żółtkach jaj, suszonych owocach (śliwkach, morelach, rodzynkach), burakach oraz warzywach zielonych i strączkowych.