1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dania dla niemowląt - apetyt na zabawę

Blisko rocznemu dziecku możemy proponować dania naprawdę urozmaicone, a przy tym kolorowe i zabawne. Niech przy stole nie będzie nudno!
ŚNIADANIE

•  JAJECZNE WZORKI

cienka kromka chleba bez skórki

plasterki jajka ugotowanego na twardo

łyżka homogenizowanego twarożku naturalnego, odrobina masła

łyżeczka tartej rzodkiewki

łyżeczka siekanego szczypiorku

Kromkę chleba posmaruj masłem. Połowę twarożku zmieszaj z rzodkiewką, połowę ze szczypiorkiem. Jedną pastą posmaruj część kromki, a drugą - resztę. Za pomocą małych foremek do ciastek wykrawaj minikanapki. Na talerzyku ułóż wzorek z kanapek i talarków jajka.

DRUGIE ŚNIADANIE

•  KASZKA W POMARAŃCZACH

4 łyżki kaszki mleczno-pszennej

pół sporej pomarańczy ze skórką

kilka plasterków banana

pół łyżeczki soku z cytryny

szczypta cynamonu

Zanim pomarańczę przekroisz w poprzek na pół, dokładnie ją wyszoruj i sparz. Z jednej połówki ostrożnie wyjmij miąższ (nie uszkadzając skórki) i posiekaj go na cząstki. Wydrążoną skórkę zachowaj. Kaszkę rozprowadź wodą w takiej ilości, by była dość gęsta. Zmieszaj z cząstkami pomarańczy i plasterkami banana, dopraw sokiem z cytryny i cynamonem. Gotową kaszkę włóż do miseczki z wydrążonej skórki pomarańczy.

OBIAD

•  ŁAWICA RYB W ZUPIE

po kawałku papryki, cebuli, marchewki, pietruszki, selera i pora

2 łyżki ugotowanego na parze filetu z ryby (bez ości)

łyżka kluseczek "słowicze języczki"

łyżeczka siekanego koperku, oliwa

Warzywa umyj, obierz, pokrój w niewielkie słupki (cebulę w piórka). W rondelku rozgrzej kapkę oliwy, wrzuć warzywa, zamieszaj, zalej wodą. Gdy zmiękną, dorzuć kluseczki i gotuj do miękkości. Dodaj mięso ryby i koperek. Przelej do miseczki (najlepiej z morskimi motywami).

PODWIECZOREK

•  PIŁECZKI ZE ŚLIWKĄ

2 garści ciasta z porcji ciasta na knedle dla całej rodziny (proporcje: 1 kg ugotowanych i przepuszczonych przez praskę ziemniaków, 25 dag mąki, jajko)

2 śliwki węgierki, jogurt naturalny, sól

Śliwki umyj, przekrój, wyjmij pestki. Ciasto podziel na 4 części, w każdą wciśnij po połówce śliwki i uformuj kulkę. Wrzucaj na osolony wrzątek i gotuj 3 minuty od czasu, gdy woda znów zawrze. Przestudzone knedle udekoruj jogurtem.

KOLACJA

•  SAŁATKA Z KURCZAKIEM

2 łyżki ryżu ugotowanego na sypko

łyżka posiekanego mięsa kurczaka (ugotowanego na parze lub upieczonego)

łyżeczka drobno pokrojonej natki pietruszki

łyżeczka łuskanych pestek słonecznika

ćwierć dojrzałej brzoskwini

cienki pasek czerwonej papryki

oliwa z oliwek

odrobina pieprzu ziołowego

szczypta ziół prowansalskich

Pestki słonecznika upraż na suchej, rozgrzanej teflonowej patelni, ciągle mieszając, a potem rozdrobnij w moździerzu. Brzoskwinię obierz ze skórki, pokrój na cienkie płatki lub piórka. Zmieszaj ryż, kurczaka, natkę pietruszki, nasiona słonecznika, zioła i pół łyżeczki oliwy. Sałatkę przełóż do miseczki, ugładź, a na wierzchu ułóż z kawałków brzoskwini żółtego kurczaka z czerwonym paprykowym dziobem i nogami.

Więcej o: