1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jadłospis na cały dzień - pełen witamin

09.04.2010 12:15

Fot. Agata Jakubowska / AG

Człowiek, także ten mały, powinien 5 razy dziennie jeść warzywa i owoce. Wbrew pozorom skonstruować taką zdrową, pełną witamin i minerałów dietę wcale nie jest trudno.
Śniadanie

Kaszka z płatkami gruszkowymi

od 10. Miesiąca

kaszka wielozbożowa,

dojrzała gruszka

Kaszkę przygotuj według przepisu na opakowaniu, używając wody lub mleka modyfikowanego. Gruszkę umyj, obierz, zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Wymieszaj. Zamiast świeżej gruszki możesz użyć musu ze słoiczka.

Drugie śniadanie

Siekane caprese

od 11. Miesiąca

pół pomidora obranego ze skórki,

kawałek miękkiej mozzarelli,

listki świeżej bazylii,

oliwa z oliwek,

grahamka

Pomidor i mozzarellę pokrój na małe kawałki. Listki bazylii posiekaj. Zmieszaj wszystko, dodając kapkę oliwy. Podawaj z grahamką (z jej miąższu możesz czystymi palcami formować nieduże kulki, które dziecko samo będzie wkładać sobie do buzi).

Obiad

Łosoś w szpinaku z ziemniaczkami

od 7. Miesiąca

pół dzwonka łososia,

garść liści szpinaku,

1-2 malutkie ziemniaki

Łososia, szpinak i ziemniaki umyj. Obierz ziemniaki, przekrój na pół. W parowarze ułóż ziemniaki i łososia. Gotuj 15 minut, dorzuć szpinak i gotuj jeszcze chwilę. Łososia wyjmij, obierz ze skóry, rozdrobnij, wybierając wszystkie ości. Podawaj z ziemniakami i szpinakiem i nie protestuj, gdy dziecko będzie jeść palcami.

Podwieczorek

Pieczone jabłko, kubek mleka

od 5. Miesiąca

średniej wielkości jabłko,

2 łyżeczki przecieru jagodowego

Jabłko umyj, przekrój na pół, usuń gniazdo nasienne. W zagłębienia włóż po łyżeczce przecieru. Połówki jabłka ustaw w żaroodpornym naczyniu wy-łożonym pergaminem do pieczenia. Piecz w temperaturze 180°C ok. 15 minut. Ostudzone jabłko podawaj dziecku ły-żeczką, nabierając miąższ ze skórki jak z miseczki. Do picia podaj mleko z piersi lub kubek mleka modyfikowanego.

Kolacja

Ryż z warzywami i żółtą posypką

od 7. Miesiąca

filiżanka ugotowanego ryżu,

filiżanka ugotowanych na parze warzyw (kilka do wyboru, może być brokuł, fasolka szparagowa, marchewka, groszek cukrowy, papryka, kalafior, cukinia),

żółtko jaja ugotowanego na twardo,

oliwa z oliwek

Warzywa podziel na cząstki. Żółtko rozgnieć widelcem. Na talerzyku ułóż ryż i warzywa, posyp żółtkiem, skrop odrobiną oliwy. Podawaj ciepłe.

Owoc w butelce

Raz dziennie możesz podać dziecku owoc w postaci... soku, najlepiej przecierowego. Sok traktuj jako część posiłku. Do popijania między posiłkami proponuj dziecku już tylko wodę.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX