1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Pora na grilla

W gorące letnie dni posiłki najlepiej smakują dzieciom w plenerze. Na działce czy w ogródku nawet to, co zwykle nielubiane, znika w okamgnieniu.
Tym razem chcemy zaprosić waszą rodzinę na grilla. Grillowane potrawy mają wyjątkowy smak i niepowtarzalny aromat. Jeśli nie piecze się ich zbyt długo, pozostają soczyste i miękkie, tak że nawet dwuletni maluch sobie z nimi poradzi. Ale bardzo ważne - ani mięsa, ani ryb nie można piec bezpośrednio na ruszcie, tylko w folii aluminiowej. Inaczej wytapiający się tłuszcz kapie na węgiel i powstaje rakotwórczy dym, który unosi się ku górze i nasyca każdą porcję.

Pamiętajcie, że latem maluch powinien dużo pić. Najlepiej niegazowaną niskozmineralizowaną wodę mineralną lub źródlaną. Dobrze zaspokajają też pragnienie niezbyt słodkie kompoty i soki. Najlepiej podawać je lekko schłodzone (ale nie lodowate). Po pierwsze, takie są smaczniejsze, a po drugie, czas zacząć stopniowo hartować malca - żeby wypicie zimnego napoju czy zjedzenie loda nie powodowało u niego natychmiast zapalenia gardła czy wręcz anginy.

Na zimno można też podawać mleko, kakao, koktajle mleczne i herbatki owocowe. Jeśli jest gorąco, a dziecko się zgrzało i bardzo chce mu się pić, chłodne napoje dobrze jest mu serwować przez słomkę lub w kubeczku z dziobkiem. Gardłu źle robią gwałtowne zmiany temperatury, a dzięki temu prostemu zabiegowi nie dojdzie do nich, bo malec będzie pił powoli, małymi łykami.

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie

Twarożek z kawałkami dojrzałej śliwki i mała maślana bułeczka

Przecierowy sok marchewkowo-morelowo-jabłkowy

Drugie śniadanie

Kromka białego chleba z masłem i pokrojonym w plasterki ogórkiem małosolnym

Herbata malinowa z cytryną

Obiad

Pierś z kurczaka w sosie słodko-kwaśnym z ryżem

Mizeria ze śmietaną

Kompot z czerwonych porzeczek

Podwieczorek

Lody śmietankowe lub waniliowe polane przecierem z owoców leśnych ze słoiczka

Kolacja

Ziemniaki pieczone w folii na grillu podane z dipem jogurtowym

Sałata skropiona sosem vinegret

Niegazowana woda mineralna lub źródlana (dla dzieci)

WTOREK

Śniadanie

Lane kluski na mleku

Napój z marchwi z dodatkiem cytryny

Drugie śniadanie

Twarożek z przecierem z brzoskwini i mango ze słoiczka. Kromka lekkiego chrupkiego chleba.

Sok z czarnej porzeczki

Obiad

Pomidorowa zupa krem z groszkiem ptysiowym

Zapiekanka z kaszy jaglanej, jabłek i śliwek, na talerzu polana naturalnym jogurtem

Kompot z agrestu

Podwieczorek

Owocowe kulki (wycinamy je specjalną łyżeczką z dojrzałego żółtego melona i czerwonego arbuza)

Kolacja

Parówka dla dzieci zapiekana z żółtym serem w folii na grillu, kromka chleba i pokrojony w plasterki pomidor posypany cebulą dymką

Herbata z syropem wiśniowym lub malinowym

ŚRODA

Śniadanie

Omlet biszkoptowy posmarowany konfiturą jagodową lub wiśniową

Mleko

Drugie śniadanie

Kasza manna z przecierem gruszkowym

Sok z malin i winogron

Obiad

Łosoś pieczony w folii (na grillu lub w piekarniku) z odrobiną masła doprawiony sokiem z cytryny

Ziemniaki

(Uwaga! Zanim podasz rybę maluchowi dokładnie oczyść ją z ości)

Obiad

Surówka z drobno utartej marchwi, jabłka i dojrzałej, słodkiej brzoskwini

Kompot z jabłek

Podwieczorek

Sałatka z owoców leśnych (czyli poziomek, maliny, jagód i jeżyny) posypanych cukrem i polanych naturalnym jogurtem

Kolacja

Różyczki gotowanego kalafiora i brokuła polane stopionym masłem i tartą bułką

Napój jabłkowo-miętowy

CZWARTEK

Śniadanie

Kromka chrupkiego białego pieczywa z twarożkiem pomidorowym i paskiem papryki

Koktajl z mleka, kefiru i gruszki doprawiony cukrem waniliowym

Drugie śniadanie

Pokrojona w cienkie paski kalarepka, marchewka i surowy ogórek podane z dipem jogurtowym

Sok jabłkowy

Obiad

Duszone minipulpeciki z mielonego mięsa z indyka w łagodnym sosie

Kasza gryczana

Surówka z sałaty z koperkiem polana śmietaną

Kompot z wiśni

Podwieczorek

Bita śmietana z truskawkami

Kolacja

Pieczona w folii na grillu grzanka podana z masłem czosnkowym

Sałatka grecka (pomidor, surowy ogórek, papryka, czarne oliwki i feta polane sosem winegret)

Kompot z agrestu

PIĄTEK

Śniadanie

Jajecznica na maśle z dodatkiem masła i ziół prowansalskich, mała kromka grahamki

Kawa zbożowa z mlekiem

Drugie śniadanie

Kromka razowego chleba z masłem, plasterkiem pomidora i szczypiorkiem

Niegazowana woda mineralna lub źródlana (dla dzieci)

Obiad

Jarzynowa zupa krem z ziołowymi grzankami

Kluski z truskawkami i naturalnym jogurtem z cukrem

Napój jabłkowo-brzoskwiniowy

Podwieczorek

Połówka jabłka posypana cukrem zmieszanym z cynamonem upieczona w folii na grillu

Kolacja

Kromka chleba z masłem i cienkim plasterkiem pieczonego w domu mięsa plus łyżka stołowa sałatki jarzynowej

Herbata z owoców leśnych

SOBOTA

Śniadanie

Serek wiejski z müsli i kawałkami dojrzałej, obranej ze skórki moreli

Sok z owoców egzotycznych

Drugie śniadanie

Kromka chleba razowego z masłem i utartym na drobnej tarce żółtym serem i dwa koktajlowe pomidorki

Mleko waniliowe

Obiad

Ogórkowa z ryżem

Knedle ze śliwkami polane zrumienioną tartą bułką z masłem

Napój jabłkowo-miętowy

Podwieczorek

Sorbet malinowy (maliny miksujemy z cukrem, przecieramy przez gęste sitko, by pozbyć się pestek i zamrażamy w specjalnym pojemniczku na lody na patyku)

Kolacja

Szaszłyczek z piersi kurczaka, suszonych moreli i śliwek pieczony w folii na grillu. Kromka chleba

Herbata malinowa

NIEDZIELA

Śniadanie

Pełnoziarnisty tost z utartym na grubej tarce jajkiem na twardo i żółtym serem

Kakao

Drugie śniadanie

Miseczka ugotowanego i obranego ze skórki bobu

Obiad

Placek ziemniaczany z sosem boeuf Strogonow

Surówka z sałaty lodowej, pomidora, świeżego ogórka i cebuli polana sosem winegret

Kompot z jabłek i śliwek

Podwieczorek

Torcik jogurtowy z galaretką z wtopionymi surowymi truskawkami i borówkami amerykańskimi

Kolacja

Pstrąg pieczony w folii na grillu razem z pokrojonymi na cząstki ziemniakami

Kiełki słonecznika do chrupania

Niegazowana woda mineralna lub źródlana (dla dzieci)



Więcej o: