1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Słodkości bez mleka

Przy odrobinie pomysłowości nawet dla malucha z alergią na białka mleka krowiego da się przygotować wiele przysmaków.
Początki są trudne - trzeba zmienić przyzwyczajenia. Chcesz przygotować naleśniki? Do ciasta nie dodawaj mleka - z dodatkiem wody (najlepiej gazowanej) udają się równie dobrze. Twoje popisowe ciasto to drożdżowe? Mleko w przepisie zastąp mleczkiem kokosowym, a masło - olejem kokosowym. Lubisz piec szarlotkę? Do kruchego ciasta użyj margaryny bezmlecznej. Wypróbuj kaszki dla alergików (Minima, Sinlac) - można z nich przygotować smaczne dania stanowiące odpowiednik posiłku mlecznego. Możesz inspirować się kuchnią wegańską, w której nie używa się ani mleka, ani masła. Oczywiście takie potrawy mogą być tylko urozmaiceniem diety, której podstawą jest nadal twój pokarm lub hydrolizat, czyli specjalne mleko modyfikowane tolerowane przez dzieci z alergią na białka mleka.

Lody sorbetowe

•  szklanka zmiksowanych owoców (może to być np. świeże mango, kiwi albo mrożone truskawki lub maliny)

•  2 banany

•  2 łyżki soku z cytryny (niekoniecznie)

Banany umyj, obierz ze skórki i zmiksuj. Połącz oba musy owocowe i dodaj sok z cytryny (jeśli dziecko nie jest uczulone na cytrusy). Zmiksuj na jednolitą masę. Masę przełóż do pojemniczków i włóż na kilka godzin do zamrażalnika. Jeśli zamrażasz sorbet w dużym pojemniku, kilkakrotnie zamieszaj go - nabierze wtedy delikatniejszej konsystencji.

Mus czekoladowy

•  dojrzały banan

•  miękkie awokado

•  kilka łyżeczek kakao lub mączki chleba świętojańskiego (karobu)

Wszystkie składniki zmiksuj na gładką masę. Rozłóż do miseczek i schłodź w lodówce.

Biszkopciki błyskawiczne

•  3 jajka

•  pół szklanki cukru

•  pół szklanki mąki ziemniaczanej

•  pół szklanki mąki kukurydzianej

W misce zmiksuj cukier z jajkami. Następnie dodawaj po łyżce mąkę ziemniaczaną i kukurydzianą, dalej miksując. Nagrzej piekarnik do 180°C. Wyłóż blachę papierem do pieczenia i nakładaj ciasto łyżką, formując nieduże okrągłe placuszki (zostaw pomiędzy nimi spore odstępy). Wstaw do piekarnika i piecz kilka minut, aż się lekko zrumienią. Podawaj na podwieczorek, np. z tartym jabłkiem lub owocami.

Więcej o: