1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dania pełne witamin

Oto pomysły na dania, które nie tylko są smaczne, ale też bardzo kolorowe i pełne witamin.
Pasta z zielonego groszku

(PO 10. MIESIĄCU)

•  szklanka domowego wywaru z warzyw

•  2 szklanki mrożonego zielonego groszku

•  łyżka oleju z pestek dyni lub oliwy extra vergine

Zagotuj wywar, wsyp groszek i gotuj pod przykryciem, aż będzie miękki. Odsącz z nadmiaru płynu, zmiksuj na purée i dopraw olejem lub oliwą. Podawaj na ciepło - jako dodatek do mięsa, lub na zimno - jako pastę do kanapek.

(porcja dla rodziny)

Różowy koktajl z buraków

(PO 12. MIESIĄCU)

•  mały burak

•  pół szklanki kefiru

•  łyżeczka posiekanego szczypiorku

•  pół małego ogórka kiszonego

Burak wyszoruj i ugotuj w łupinie, podziel na części. Ćwiartkę buraka zetrzyj na tarce o dużych otworach. Do blendera wlej kefir, dorzuć starty burak i zmiksuj (albo wlej do większego naczynia i zmiksuj ręcznym mikserem). Przed podaniem posyp szczypiorkiem. Możesz dodać obrany ze skórki i starty na tarce kawałek ogórka kiszonego (a w sezonie letnim - świeżego).

(2 porcje)

Papryka z ostrym dipem jabłkowym

(PO 12. MIESIĄCU)

•  czerwona papryka

•  pół słodkiego jabłka

•  łyżeczka masła orzechowego (bez cukru i innych dodatków)

•  garść daktyli

•  pół łyżeczki chrzanu wafel ryżowy

•  szczypta imbiru

(szczypta kardamonu

Daktyle gotuj w szklance wody przez pół godziny pod przykryciem, na małym ogniu. Po ostudzeniu wyjmij pestki i zmiksuj miąższ z resztą wody. Przechowuj w lodówce (możesz używać do słodzenia potraw). Rozgrzej piekarnik do 200°C. Paprykę umyj, ułóż na blasze i piecz, aż skórka będzie miejscami czarna. Przestudzoną paprykę obierz i pokrój w paski. Jabłko umyj, obierz i utrzyj na tarce o małych otworach. Wymieszaj z chrzanem i przyprawami. Wafel ryżowy posmaruj masłem orzechowym, udekoruj paskami papryki, daktylami oraz dipem.

(porcja dla rodziny)

Owocowa galaretka z twarożku

(PO 10. MIESIĄCU)

•  20 dag waniliowego serka homogenizowanego

•  łyżeczka żelatyny

•  mus owocowy (domowy lub ze słoiczka)

Wymieszaj w kubeczku żelatynę z łyżką zimnej wody i rozpuść w jak najmniejszej ilości wrzątku. Rozpuszczoną żelatynę połącz z twarożkiem. Przełóż deser do miseczki i wstaw na co najmniej 2 godziny do lodówki. Przed podaniem polej przecierem owocowym.

(2-3 porcje)

Mus owocowo-jogurtowy

(PO 10. MIESIĄCU)

•  pół szklanki mrożonych jagód (ewentualnie malin lub truskawek)

•  pół miękkiego

•  banana małe opakowanie jogurtu naturalnego

•  łyżka płatków owsianych

Płatki owsiane zalej odrobiną wrzątku. Jagody rozmroź, przelej wrzątkiem i wrzuć do blendera. Dodaj połówkę banana i odsączone płatki. Dolej jogurt. Zmiksuj. Podawaj na śniadanie lub na podwieczorek.

(2 porcje)

Mango lassi

(PO 12. MIESIĄCU)

•  owoc mango

•  małe opakowanie jogurtu naturalnego

•  łyżeczka płynnego miodu

Owoc mango umyj, obierz i odkrój od pestki (na koktajl nie nadają się włókniste części owocu znajdujące się przy pestce). Zmiksuj na mus. Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj. Podawaj na śniadanie lub podwieczorek.

(2 porcje)

Domowy kisiel wiśniowo-gruszkowy

(PO 6. MIESIĄCU)

•  szklanka mrożonych wiśni (bez pestek)

•  3 łyżki mąki ziemniaczanej

•  słodka gruszka (lub jabłko)

Wiśnie rozmroź i przepłucz wodą na sitku. Zagotuj pół litra wody, na wrzątek wrzuć wiśnie i doprowadź do wrzenia. Mąkę ziemniaczaną rozrzedź w pół szklanki wody, wlej do garnka i zagotuj, mieszając. Gruszkę (lub jabłko) cieniutko obierz ze skórki i zetrzyj na tarce o dużych otworach. Dodaj do kisielu i wymieszaj.

(porcja dla rodziny)

Konsultacja: dr IZABELLA ŁAZOWSKA-PRZEOREK

Więcej o: