1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ciepłe dania dla malucha

Zimą zimno bywa nie tylko na dworze. Aby ziąb nie wkradł się do brzucha, przyrządzajmy więcej ciepłych dań. Rano, wieczór i w południe.
Zapytana, czy ciepłe posiłki wpływają zimą korzystnie na zdrowie, odpowiem, że nie dam sobie za to ręki uciąć. Jestem natomiast przekonana, że przyjemnie zjeść coś ciepłego, gdy za oknem mróz i pada śnieg. Dlatego namawiam was do przygotowywania ciepłych dań nie tylko na obiad, ale również na śniadania, kolacje i podwieczorki. Niech zupy, zapiekanki i risotta choć na pewien czas zastąpią kanapki.

Wspólne gotowanie

Przygotowywanie potraw razem z dzieckiem może być dla niego przyjemne i rozwijające.

Przy okazji wspólnego pichcenia warto z dzieckiem rozmawiać o smaku, kolorze i konsystencji potrawy. Dajmy maluchowi dotknąć, obejrzeć, powąchać - niech smakuje potrawę wszystkimi zmysłami.

To dla niego zabawa, ale także komplet ważnych informacji i wspaniała stymulacja rozwojowa. Rączki dwulatka są już na tyle sprawne, żeby wymieszać składniki potrawy, obrać banany czy udekorować deser płatkami migdałów. Pod opieką dorosłego maluch może wykonać także nieco trudniejsze zadania.

Wspólne gotowanie ma wiele zalet. Uczestniczenie w przygotowywaniu potrawy rozbudza apetyt, pomaga w nauce zdrowego odżywiania. To także dobra okazja, by wpoić małemu kuchcikowi, że po pracy trzeba posprzątać.

Pieczone banany

•  banany ze skórką (dojrzałe, ale nie przejrzałe)

•  jogurt naturalny

•  łyżka miodu,

•  ew. skórka otarta z cytryny (sparzonej)

•  płatki migdałów

Ułóż banany na kratce w piekarniku nagrzanym do 180°C. Piecz je 25 minut. Następnie wyjmij i przestudź. Obierz ze skórki, podziel na kawałki i ułóż w miseczkach. Polej banany jogurtem wymieszanym z miodem i skórką cytrynową. Posyp płatkami migdałowymi.

Kokosowe risotto

•  szklanka mleka kokosowego

•  pół szklanki ryżu

•  dodatki do wyboru: banan, rodzynki, wiórki kokosowe, prażone płatki migdałów

Ugotuj ryż na mleku kokosowym z dodatkiem pół szklanki wody. Możesz już na tym etapie dodać plasterki banana i chwilę pogotować. Przełóż danie do miseczek, posyp wiórkami kokosowymi, sparzonymi rodzynkami lub uprażonymi na złoto płatkami migdałów. Ryż można zastąpić płatkami owsianymi lub kaszą manną.

Jabłuszko z malinami

•  3 jabłka (antonówka lub szara reneta), może być również przecier jabłkowy ze słoiczka

•  3 łyżki konfitury malinowej lub soku malinowego

•  3 łyżeczki brązowego cukru

•  łyżka masła

•  kasza manna do wysypania kokilek

Obierz jabłka i zetrzyj je na tarce o dużych oczkach. Wnętrza żaroodpornych kokilek posmaruj masłem i obsyp kaszą manną. Nałóż starte jabłka do kokilek, zrób zagłębienie i wlej do środka sok malinowy lub konfiturę z malin (najlepiej własnoręcznie zbieranych w czasie wakacji). Oprósz z wierzchu cukrem. Wstaw kokilki do gorącego piekarnika mniej więcej na 30 minut. Deser podawaj na ciepło (ale nie prosto z piekarnika). Zarówno gorący mus jabłkowy, jak i nagrzane kokilki mogłyby dziecko oparzyć.

Więcej o: