1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jadłospis tygodniowy dla dwulatka

W drugim roku życia dziecko często nie chce już papek. Rodzice zastanawiają się wtedy, jak ma wyglądać jego jadłospis. Oto mała ściągawka - zdrowe i urozmaicone menu na cały tydzień.
Wcale nie musicie ściśle trzymać się naszego jadłospisu ani przestrzegać go dzień po dniu. To jedynie propozycje ciekawych posiłków i zestawów dań, które można podać dziecku (a także reszcie rodziny). Pamiętajcie też, że malec nie musi jednego dnia zjeść wszystkiego, co proponujemy. Porcje mogą być małe, dostosowane do apetytu dziecka.

Jeśli sami układacie jadłospis dziecka i serwujecie mu posiłki własnego pomysłu, pamiętajcie, że maluch powinien wypić codziennie przynajmniej dwa dowolne napoje mleczne lub zjeść dwa produkty zawierające mleko. To ważne, bo organizm szybko rosnącego dziecka potrzebuje solidnych dawek wapnia. A produkty mleczne są jego najłatwiej dostępnym bogatym źródłem. Zawierają też sporo białka i witaminy: D, A, B2, E i K.

Możecie serwować malcowi, w zależności od jego upodobań, mleko (najlepiej typu Junior dla dzieci powyżej roku), jogurt, kefir, maślankę, twarożek, żółty ser, fetę czy bryndzę.

Poniedziałek

Śniadanie

Twarożek z wędzoną rybą i szczypiorkiem. Kromka chleba. Kawa zbożowa z mlekiem.

Drugie śniadanie

Ćwierć pokrojonego w kostkę melona. Jogurt gruszkowy.

Obiad

Krupnik z natką pietruszki. Cielęcina, buraczki, ziemniaki (wszystko można upiec razem). Sok pomarańczowy (najlepiej świeżo wyciśnięty).

Podwieczorek

Pieczone jabłko z rodzynkami. Mleko.

Kolacja

Minipierożki z serem i z oliwkami z "keczapem" własnej roboty. Niegazowana woda mineralna.

Wtorek

Śniadanie

Fasola jaś z sosem winegret, tymiankiem i startym świeżym ogórkiem. Mała grahamka. Herbatka z owoców leśnych.

Drugie śniadanie

Naturalny serek homogenizowany z musem jabłkowym i granolą.

Obiad

Kalafiorowa zupa krem z grzankami. Klopsiki w sosie pomidorowym, kasza gryczana, kapusta kiszona z tartym jabłkiem i marchewką. Niegazowana woda mineralna.

Podwieczorek

Jogurt truskawkowy z kromką lekkiego chrupkiego pieczywa. Sok wiśniowy.

Kolacja

Kostki z kaszy manny z masłem. Sok grejpfrutowy (najlepiej świeżo wyciśnięty).

Środa

Śniadanie

Jajecznica na parze z pokrojoną w kostkę czerwoną papryką. Chleb razowy z masłem. Mleko.

Drugie śniadanie

Jogurt zmiksowany z garścią truskawek z mrożonki i bananem. Wafel ryżowy z bryndzą.

Obiad

Zupa krem z brokułów. Zielone kluski leniwe (szpinakowe) z bułką tartą, marchewka z jabłkiem. Sok z czarnej porzeczki.

Podwieczorek

Pomarańcza w plastrach posypana cynamonem. Jogurt morelowy.

Kolacja

Cukinia gotowana na parze z plastrem żółtego sera (położony na ciepłej cukinii rozpłynie się). Herbatka miętowa.

Czwartek

Śniadanie

Twarożek ze świeżym ogórkiem i czosnkiem, bułka. Herbatka z róży.

Drugie śniadanie

Grecki jogurt z pokrojoną w kostkę dojrzałą gruszką. Sok jabłkowy.

Obiad

Zupa jarzynowa. Potrawka z kurczaka, kuskus, brokuły. Woda mineralna.

Podwieczorek

Banan z polewą czekoladową.

Kolacja

Pełnoziarnisty tost z żółtym serem. Kakao.

Piątek

Śniadanie

Owsianka z bananem. Mleko.

Drugie śniadanie

Racuchy z jabłkiem. Kefir.

Obiad

Rosół. Pieczony filet z soli, ziemniak, buraczki. Sok z czarnej porzeczki.

Podwieczorek

Sernik. Kisiel żurawinowy do picia.

Kolacja

Kromka chleba z masłem i plasterkiem pieczonego schabu. Mały kiszony ogórek. Herbatka malinowa.

Sobota

Śniadanie

Omlet z szynką. Sok marchewkowy.

Drugie śniadanie

Drożdżówka z serem. Mleko.

Obiad

Zupa dyniowa z kleksem śmietany. Makaron z bazyliowym pesto. Niegazowana woda mineralna.

Podwieczorek

Mandarynki. Jogurt malinowy.

Kolacja

Amerykańskie tosty, czyli bułka moczona w jajku i usmażona na maśle. Kawa zbożowa z mlekiem.

Niedziela

Śniadanie

Chleb z masłem, 3 jajka przepiórcze na twardo, oliwki. Mleko.

Drugie śniadanie

Kilka plastrów ananasa. Jogurt.

Obiad

Pomidorowa. Szaszłyk z łososia, czerwona soczewica z ryżem, kiszony ogórek. Kompot z mrożonych wiśni.

Podwieczorek

Tartinki z owocami ze słoiczka.

Kolacja

Chleb razowy z masłem, kozim serem i sałatą. Czekolada do picia.

Więcej o: