1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Przyjęcie przedszkolaka

Po szalonej zabawie apetyt rośnie! Podczas kinderbalu warto zaserwować coś konkretnego. Oto propozycje kilku dań, które powinny smakować małym gościom.
Jeżeli masz mało czasu lub nie czujesz się mistrzynią w kuchni, możesz uprościć przygotowanie podanych potraw. Na przykład kupić gotowe ciasto na pizzę sprzedawane na wagę w niektórych supermarketach lub gotowe kruche babeczki, które wystarczy zapiec z serem śmietanowym (z przepisu na minipizze).

Możesz też przygotować jedno danie, za to w kilku wariantach - np. małe pizze z rozmaitymi "wierzchami". Znakomite będą z sosem pomidorowym, kawałkami szynki i kukurydzą. Pizzunie możesz podać też na słodko z serkiem mascarpone, cukrem waniliowym i owocami (najlepiej miękkimi i drobno pokrojonymi).

Pamiętaj o odpowiedniej "zastawie". Oszczędzisz sobie pracy, kupując naczynia jednorazowe (kubki podpisz flamastrem). Na stole rozłóż papierowe serwetki, a w pobliżu stołu połóż rolkę papierowego ręcznika.

MINISZASZŁYKI Z ZIOŁAMI

•  60 dag mielonej wołowiny

•  2 ząbki czosnku

•  duża cebula lub kilka szalotek

•  oliwa do smażenia

•  cytryna

•  2 jajka

•  łyżeczka suszonego tymianku

•  łyżeczka mielonej słodkiej papryki

•  2 gałązki świeżego rozmarynu lub cząbru

•  sól, pieprz i ew. bułka tarta

Cebulę (albo szalotki) i czosnek obierz i drobno posiekaj. Podsmażaj na oliwie przez 5 minut. Do mielonego mięsa dodaj tymianek, paprykę, posiekany rozmaryn lub cząber i wystudzoną cebulę z czosnkiem. Na koniec wbij jajka, wciśnij sok z cytryny i porządnie wyrób w dłoniach na jednolitą masę. Uformuj 12 podłużnych kotlecików. Nabijaj je wzdłuż na szpikulce, dociskając, żeby dobrze przylgnęły (warto wcześniej namoczyć patyczki, aby się nie spaliły podczas pieczenia). Piecz 10-15 minut w piekarniku z funkcją grillowania rozgrzanym do 200°C. Kotleciki możesz również usmażyć na patelni grillowej.

TARTINKI

•  20 dag białego sera lub twarogu

•  2 małe czerwone cebule

•  pół słoiczka suszonych pomidorów

•  pół pęczka natki pietruszki

•  sól i pieprz

•  bagietka

Posiekaj natkę pietruszki. Cebulę pokrój w drobną kosteczkę, suszone pomidory w drobne plastry i wymieszaj z białym serem roztartym na krem. Dopraw solą i pieprzem (możesz też dodać odrobinę jogurtu, śmietany lub majonezu). Rozsmaruj powstałą pastę na kromkach bagietki. Udekoruj plasterkami rzodkiewki, ogórka lub pomidora.

ROLADKI Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM

•  10 małych pszennych tortilli

•  40 dag wędzonego łososia

•  2 długie ogórki

•  ugotowany ziemniak

•  2 awokado

•  połowa sałaty lodowej

•  4 łyżki gęstego jogurtu naturalnego

•  cytryna

•  pęczek koperku

•  sól i pieprz

Obierz ziemniak, ogórki oraz awokado i pokrój je w kosteczkę. Łososia potnij w paski. Dodaj jogurt, posiekany koperek, sok z cytryny, sól i pieprz. Połącz z pokrojonymi ogórkami, awokado oraz ziemniakiem. Powstałą masę rozsmaruj na tortillach, zostawiając wolny 1 centymetr brzegu. Na wierzchu połóż porwaną sałatę lodową. Zwiń ciasno i owiń folią aluminiową. Włóż do lodówki na 1-2 godziny. Przed podaniem pokrój każdą tortillę na skos, tak aby stała się małą przekąską. Jeśli jogurt jest zbyt rzadki, można go zagęścić, dodając do niego sok z cytryny.

MAŁE PIZZE

•  50 dag mąki pszennej (najlepiej chlebowej, np. typ 850) + trochę mąki do wałkowania ciasta

•  10 g suchych drożdży instant

•  3/4 łyżeczki soli

•  łyżeczka cukru

•  oliwa z oliwek

Sos śmietanowy:

•  4 łyżki śmietany 18-proc.

•  4 łyżki jogurtu naturalnego

•  kilka listków posiekanej świeżej bazylii,

•  ew. pół łyżeczki cukru

•  sól i pieprz biały

Dodatki do wyboru:

•  szynka, kozi ser, oliwki, posiekana cebulka

Przesiej mąkę do miski, wymieszaj z drożdżami, solą i cukrem. Wlej 1 i 1/3 szklanki wody o temperaturze pokojowej. Wymieszaj, aby składniki się połączyły. Miskę przykryj ściereczką. Odstaw ciasto w ciepłe miejsce na prawie 2 godziny, aż zwiększy objętość ponad dwukrotnie. Posyp mąką blat i uformuj wyrośnięte ciasto w kulę. Podziel na 2 części, znów włóż do miski, przykryj i zostaw jeszcze na pół godziny. Składniki sosu wymieszaj, dopraw solą, pieprzem i bazylią. Nagrzej piekarnik do 250°C. Blachy posmaruj oliwą. Wyłóż pierwszą część ciasta, rozwałkuj i wykrawaj szklanką okrągłe kształty (nie trzeba formować boków). Jeśli ciasto klei się, oprósz je mąką lub natłuść oliwą. To samo zrób z drugą częścią ciasta. Na placuszkach rozsmaruj sos śmietanowy i połóż dodatki. Pizze przykryj folią aluminiową (dzięki temu farsz pozostanie wilgotny). Blaszkę wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz 20-25 minut.