1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ziemniaki

teoretycznie zdrowe warzywo, z przyzwoitą dawką potasu, fosforu, witaminy C. Ale... długotrwałe gotowanie pozbawia ziemniaki ich zalet, a wybija na pierwszy plan wady: wysoką kaloryczność i wysoki indeks glikemiczny (aż 95!). Na dodatek lubimy jadać je rozgotowane i polane tłustymi sosami, albo w postaci niezdrowych frytek, chipsów... Co więc mają zrobić amatorzy ziemniaków? Pozwolić sobie od czasu do czasu na ziemniaczki pieczone albo młode, krótko gotowane na parze, podawane z koperkiem. Na co dzień, na naszym talerzu obok porcji mięsa czy ryby kartofle wcale nie muszą leżeć. Lepiej zamiast nich podać inne warzywa w postaci surówki lub gotowanej jarzynki.

Ziemniaki są oczywiście mile widziane na początku rozszerzania diety (gotowany, zmiksowany na puree kartofel może być jednym z pierwszych posiłków dla półrocznego malca).