1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Telewizja

co ma wspólnego z żywieniem? Niestety, całkiem sporo. W wielu domach pilot do telewizora leży na stole tuż obok sztućców i talerzy, a obiad czy kolacja bez filmu albo teleturnieju tracą smak. To fatalny nawyk! Przy oglądaniu telewizji jemy odruchowo, bez zastanowienia, mniej starannie gryząc. Efektem jest niestrawność, przejadanie się, źle zbilansowana dieta. Rodzice i dziadkowie czasami wykorzystują chwilę, gdy dziecko zagapi się patrząc na dobranockę i pakują mu do buzi kanapkę czy dodatkowe łyżki kaszy. Osiągają swój krótkoterminowy cel, czyli opróżnienie talerza. Ale to dziecko uczy się, że jedzeniem trzeba się zapchać, że jedzenie nie musi smakować ani cieszyć, byle zostało pochłonięte. Wyrabia się odruch: oglądam=jem, a to krótka droga do problemów z nadwagą. Dlatego na czas posiłku wyłączajmy telewizor i uczmy dzieci, że przy stole lepszą rozrywką jest ciekawa rozmowa.

Więcej o: