1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ryż

drugie po pszenicy najważniejsze i najczęściej uprawiane zboże na świecie, podstawowy pokarm dla 1/3 ludności świata. W diecie niemowlęcia pojawia się wcześnie, na początku rozszerzania diety (w 7. miesiącu) w postaci kaszki lub kleiku ryżowego. Gdy niemowlę nauczy się przeżuwać i przełykać te pierwsze gładkie konsystencje, można do jego menu włączyć ugotowany na miękko ryż ziarnisty. Ryż jest lekkostrawny i nie zawiera glutenu, ale - uwaga - działa zapierająco, więc nie należy go podawać w nadmiarze dzieciom z tendencją do zaparć.

Warto pamiętać, że biały ryż, podobnie jak biała mąka, jest pozbawiony cennych składników odżywczych. Ryż tylko oczyszczony z plew, ale nie pozbawiony otrąb - tzw. ryż brązowy - jest źródłem witamin B1, B2, PP, a także żelaza. Dobrym kompromisem jest ryż wstępnie preparowany (parboiled) w ten sposób, iż cenne składniki z okrywy ziarna przenikają do jego wnętrza. Taki ryż jest lekko żółtawy i bogatszy w składniki odżywcze od białego, ale zbliżony do niego w smaku.

Dość powszechnie ryż brązowy jest mylony z ryżem dzikim - ten ostatni to tak naprawdę ziarna innej rośliny, trawy rosnącej w Ameryce Północnej. Dziki ryż ma charakterystyczny smak, dość wysoką cenę i wymaga długiego gotowania. W sklepach można kupić mieszanki ryżu białego i dzikiego.

Więcej o: