1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Pojadanie

dietetyczny błąd, jedna z częstszych przyczyn nadwagi i otyłości, zaburzeń metabolicznych, ale także utraty apetytu. Człowiek - zarówno duży, jak i mały - powinien codziennie zjadać 5 niewielkich posiłków. Rozłożone w ciągu dnia zapewnią stały dopływ energii i wartości odżywczych, nie przeciążą żołądka, uchronią przed wilczym apetytem. Ale między tymi posiłkami nie należy już nic pojadać (a także pić słodkich i sycących napojów). Każdy dodatkowy kęs to wyrzut insuliny, uruchomienie procesów trawiennych, dodatkowa porcja kalorii. Pojadamy najczęściej nieświadomie, automatycznie, sięgając po drobną przekąskę, a w efekcie w postaci chrupków, paluszków, herbatników itp. możemy zjeść nawet połowę dziennej porcji kalorii. Nic dobrego z pojadania nie wynika także dla dzieci. Drobne, zdrowe przekąski (pokrojone warzywa i owoce, pełnoziarniste wafle itp) podawajmy im, ale w porze posiłku, a potem dajmy małemu brzuszkowi czas na trawienie i odpoczynek. Maluchowi, który zjadł porządne śniadanie i niedługo ma w planach obiad, na spacerze nie są potrzebne chrupki, bułka, banan, ani ciasteczko...

Więcej o:
Skomentuj:
Pojadanie
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX