1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Kapusta

W naszej strefie klimatycznej to jedno z podstawowych warzyw, a jednak często niedoceniane. Kapusta ma mnóstwo zalet i warto ją jeść! Szczególnie że dobrze się ją przechowuje i pod koniec zimy jest ostatnim rezerwuarem witamin i minerałów. Na dodatek ma tyle odmian i można ją podawać w tak różnych formach! Warto tylko poruszyć kulinarną wyobraźnią i odejść od typowych przepisów kuchni polskiej, w której kapustę podaje się najczęściej skąpaną w tłuszczu.

•  Biała - świetnie nadaje się na surówki i do gotowania. Zawiera dużo witaminy C oraz A i E, potas, wapń, fosfor, trochę magnezu, dużo błonnika. Podajemy od 9. miesiąca życia.

•  Czerwona - zawartością witaminy C wygrywa z białą, można ją serwować już niemowlętom sześciomiesięcznym.

•  Pekińska - łagodna w smaku, zimą świetnie zastępuje drogą sałatę. Ma zaskakująco dużo betakarotenu. Dla dzieci od 9. miesiąca.

•  Włoska - ma witaminę C, wapń i witaminę B2. Dozwolona od 6. miesiąca.

•  Kiszona - ma większość zalet kapusty świeżej, nadto wzbogaca florę jelitową bakteriami kwasu mlekowego. Sok z kapusty kiszonej można podawać niemowlętom w 8. miesiącu, ale ostrożnie - najwyżej łyżkę. Jeśli dziecko nie zareaguje na tę nowość zaczerwienieniem wokół ust, można kontynuować podawanie soku, a w 10. miesiącu życia zaproponować rozdrobnioną kapustę.



Więcej o: