1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Awokado

Południowoamerykański owoc o ciemnozielonej skórce i miękkim, tłustym miąższu. Jest bardzo zdrowy - zawiera aż 11 witamin i 14 minerałów, w tym żelazo i wapń, ale przede wszystkim cenne tłuszcze jednonienasycone (podobne do tych w oliwie z oliwek). Można je podawać dzieciom od 10. miesiąca życia. Je się je na surowo, najlepiej smakuje jako składnik

sałatek (owoc spożywany bez dodatków może się wydawać zbyt mdły). Można z jego dodatkiem komponować także oryginalne pasty i sosy. Jest podstawą tradycyjnego meksykańskiego guacamole - sosu z dodatkiem cytryny i przypraw stosowanego jako dodatek do chipsów nachos lub tortilli.

Jeśli kupione w sklepie awokado jest zbyt twarde, owiń je w papier i pozostaw w ciepłym, suchym miejscu (ale nie tuż obok grzejnika czy kuchenki). Będzie smaczne wtedy, gdy skórka owocu zacznie się lekko uginać pod naciskiem palca.