Czy antybiotyk może wywołać biegunkę u dziecka?

Użytkownik

Moja ośmiomiesięczna córeczka miało zapalenie płuc i w szpitalu dostawała dożylnie antybiotyk. Od początku antybiotykoterapii oddaje nieprawidłowe stolce - luźne, zielonkawe, z białymi kłaczkami - pięć, sześć na dobę. Karmię ją piersią i gotowymi zupkami. Nigdy nie dostawała białka mleka krowiego. Zawsze dobrze się rozwijała i tylko raz dziennie oddawała stolec o normalnej konsystencji. Czy tę biegunkę mógł wywołać antybiotyk? Lekarz zalecił podawanie Lakcidu, ale obawiam się, że mógłby on wywołać alergię pokarmową, bo wiem, że ten preparat jest liofilizowaną zawiesiną pałeczek w mleku. Może lepiej podawać córeczce inny preparat z probiotykami?

  • 1 odpowiedzi

Odpowiedzi

    • lekarz pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie

    Myślę, że powodem nieprawidłowych stolców jest antybiotykoterapia (choć oczywiście w tym przypadku to niezbędne leczenie). Dlatego trzeba trochę odczekać. Po odstawieniu antybiotyku wszystko najprawdopodobniej się unormuje. Teoretycznie rzecz biorąc, Lakcid może zawierać białka mleka krowiego i przez to uczulać - uwaga ta dotyczy także Lacidofilu i Trilacu. Jedynie Enterol nie zawiera białek mleka krowiego. Dlatego proponowałbym zastosować ten właśnie probiotyk.

    Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak0

Zajść w ciążę

Zdrowie dziecka: alergie

Na Wasze pytania odpowiadają
  • Piotr Albrecht

    lekarz pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie

  • Piotr Dawid

    Specjalista ds. badań prenatalnych w Gyncentrum. Lekarz ginekolog-położnik.

  • Agnieszka Kurczuk-Powolny

    lekarz medycyny ze szpitala LUX MED w Warszawie oraz w przychodni CMP w Piasecznie

  • Rafał Kuźlik

    Specjalista położnictwa i ginekologii plastycznej ze Szpitala św. Anny w Warszawie

  • Wojciech Fąferko

    Lekarz stomatolog oraz właściciel Centrum Implantologii i Ortodoncji Dentim Clinic w Katowicach

  • Anna Tyszkiewicz

    Specjalista ds. Żywienia edukacyjnego programu "1000 pierwszych dni dla zdrowia"

  • Agata Kowalczyk

    Administratorka platformy poradnikowej_eDziecko.pl