Brancho-Vaxom i przeziębienie. Przestać podawać?

Użytkownik

Dziecko zaczęło brać Broncho-Vaxom, w pierwszy dzień zaaplikowania leku była lekko podziębiona. Lek dostaje od 3 dni i wystąpiła gorączka i ból gardła. Czy mam przerwać podawanie leku? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrowienia i wyrazy szacunku.

  • 1 odpowiedzi

Odpowiedzi

    • lekarz pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie

    Szanowna Pani,
    ogólna zasada mówi, że przeziębienie w trakcie podawania takiej nieswoistej szczepionki nie jest przeciwwskazaniem do jej kontynuowania, gdyż tak naprawdę podajemy ją po to, by wzmocnić nieswoistą odporność, czego następstwem może być nieco silniejsza reakcja układu odpornościowego na infekcję.
    Popdrawiam,
    Piotr Albrecht

    Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak14

Zajść w ciążę

Zdrowie dziecka: alergie

Na Wasze pytania odpowiadają
  • Piotr Albrecht

    lekarz pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie

  • Piotr Dawid

    Specjalista ds. badań prenatalnych w Gyncentrum. Lekarz ginekolog-położnik.

  • Agnieszka Kurczuk-Powolny

    lekarz medycyny ze szpitala LUX MED w Warszawie oraz w przychodni CMP w Piasecznie

  • Rafał Kuźlik

    Specjalista położnictwa i ginekologii plastycznej ze Szpitala św. Anny w Warszawie

  • Wojciech Fąferko

    Lekarz stomatolog oraz właściciel Centrum Implantologii i Ortodoncji Dentim Clinic w Katowicach

  • Anna Tyszkiewicz

    Specjalista ds. Żywienia edukacyjnego programu "1000 pierwszych dni dla zdrowia"

  • Agata Kowalczyk

    Administratorka platformy poradnikowej_eDziecko.pl