1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak wrócić do formy po porodzie? Proste ćwiczenia, które bez trudu wykonasz w domu

KS
02.03.2018 11:30
Ćwiczenia po porodzie - przyjemność czy konieczność?

Ćwiczenia po porodzie - przyjemność czy konieczność? (kolaż kobieta.gazeta.pl)

Już w pierwszej dobie po porodzie, jeżeli nie było komplikacji, można zacząć wykonywać najprostsze ćwiczenia. Jeżeli zależy ci na szybkim powrocie do formy po urodzeniu dziecka, podpowiemy, jak się za to zabrać.

Ćwiczenia po porodzie

Świeżo upieczonym mamom zaleca się przede wszystkim rozpoczęcie aktywności fizycznej. Należy jednak pamiętać, że sport w pierwszych miesiącach po ciąży jest dozwolony tylko wówczas, gdy poród przebiegał bez żadnych komplikacji. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do tego, czy sport w twoim przypadku jest wskazany, skonsultuj się z lekarzem.Zazwyczaj bardzo dobrze sprawdza się joga czy pilates, które łatwo można dopasować do naszej kondycji. Oczywiście również w domu możesz wykonywać proste ćwiczenia, a wśród nich świetne będą chociażby spacery z maluszkiem. Zarówno w sklepach jak i w internecie znajdziemy także liczne filmiki instruktażowe, które mogą nas zainspirować. Poniżej przykładowe ćwiczenia dla młodych mam. 

 

Ubrania sportowe dla młodych mam

Przede wszystkim stawiaj na wygodę i dobrze jeśli sięgniesz po ubrania z naturalnych materiałów i tkanin. Być może część sportowych ubrań sprzed ciąży będzie na ciebie za mała - to całkiem naturalne. Warto zainwestować w dobrej jakości odzież do ćwiczeń nawet w domu, dzięki czemu będziesz czuć się o wiele bardziej komfortowo. Zadbaj przede wszystkim o obuwie - nawet wychodząc na spacer z maluszkiem, wybieraj wygodne, płaskie, najlepiej sportowe obuwie. Nie musisz przy tym wydawać majątku na nowy zestaw do ćwiczeń, poniżej przygotowałyśmy przykładową niedrogą stylizację.

Ubrania sportowe dla młodych mamUbrania sportowe dla młodych mam kolaż redakcja, materiały partnerów

Akcesoria sportowe do ćwiczeń w domu

Tak naprawdę, aby ćwiczyć w domu wystarczy koc, ręcznik lub mata do ćwiczeń. Żadnego specjalnego sprzętu nie potrzebujesz, chociaż po ciąży bardzo pomocna może okazać się piłka. Dobrze mieć też lekkie hantle, które nie kosztują dużo, a na pewno są wygodniejsze od butelek z półtoralitrową wodą. Pamiętaj, by ćwiczyć nie tylko brzuch - najlepiej sprawdzą się ćwiczenia angażujące wszystkie partie ciała. Ich intensywność powinna być jednak dopasowana do twoich możliwości.

Akcesoria sportowe do ćwiczeń w domuAkcesoria sportowe do ćwiczeń w domu kolaż redakcja, materiały partnerów

Pamiętaj też, że nie wszystkie ćwiczenia można wykonywać od razu po porodzie (lub po cesarskim cięciu), dlatego zacznij delikatnie i słuchaj potrzeb swojego ciała.

Więcej o: