1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Hejt w internecie, odcinanie od pieniędzy, chorobliwa zazdrość - myślisz, że w naszych czasach to normalne? #ZmieńMyślenie z AVON

Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata. Dlatego 25.11.2018, z okazji międzynarodowej akcji "16 dni przeciwko przemocy wobec kobiet i dziewcząt", marka rozpoczyna kampanię #ZmieńMyślenie, która zwraca uwagę na cyberprzemoc, ograniczanie i kontrolę, przemoc ekonomiczną oraz nagabywanie w przestrzeni publicznej. AVON edukuje w zakresie tych czterech rodzajów zachowań, które nie zawsze są postrzegane jako przemoc i zachęca do przeciwstawienia się im.

Brak wiary w skuteczną pomoc

W Polsce większość, bo aż 82% kobiet czuje się bezpiecznie na ulicy. To bardzo dobry wynik w porównaniu z tym, jak oceniany jest poziom bezpieczeństwa kobiet na przykład w Turcji (27%), RPA (32%) czy Brazylii (43%). Problematyczna wydaje się natomiast  kwestia zaufania do systemu sprawiedliwości i postrzegania poziomu zrozumienia niefizycznych form przemocy. 75% kobiet w Polsce wierzy, że organy prawne potraktują przemoc fizyczną jako przestępstwo. Poziom zaufania do systemu prawnego wygląda natomiast znacznie gorzej jeśli chodzi o przemoc psychiczną (58%) czy ekonomiczną (55%). 89% Polek zdecydowałoby się szukać pomocy u odpowiednich organów w przypadku doświadczenia przemocy, ale jedynie 54% z nich wiedziałoby gdzie się zgłosić. Prawie co dziesiąta miałaby opory przed wyjawieniem faktu bycia ofiarą.[1]

#ZmieńMyślenie

Przemoc kojarzy się głównie z fizycznym aspektem – biciem, szturchaniem czy popychaniem. Istnieją jednak również inne jej rodzaje, często uznawane przez społeczeństwo za „normalne” zachowanie. W ramach kampanii #ZmieńMyślenie, AVON edukuje na temat czterech rodzajów przemocy: cyberprzemocy, ograniczania i kontroli, przemocy ekonomicznej i nagabywania w przestrzeni publicznej.

Akceptacja przemocy wobec kobiet musi się zakończyć, a nasze działania mają do tego doprowadzić. Wzrost świadomości to pierwszy, ale niezwykle ważny krok do zmian społecznych i kulturowych, dzięki którym kobiety będą żyły wolne i bezpieczne. Na całym świecie.  -  mówi Barbara Goździkowska, Dyrektor Generalna AVON Cosmetics Polska.

Celem kampanii #ZmieńMyślenie jest uświadamianie, że te formy przemocy, mimo że nie zostawiają śladów na ciele, często ranią nie mniej dotkliwie. To także zachęta dla ofiar, by szukać pomocy, a dla społeczeństwa – by zauważać i reagować.

Przemoc wobec kobiet to nie tylko agresja fizyczna. Niektóre jej formy trudno rozpoznać i łatwo przemilczeć, ponieważ nie pozostawiają śladów fizycznych. Świadkowie, a często same poszkodowane, nie zdają sobie sprawy, że mają do czynienia z przemocą. Dlatego dostrzeżenie takich zachowań i zrozumienie ich istoty jest pierwszym krokiem, by się od nich uwolnić - mówi Renata Durda, Kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

Filmy edukacyjne przedstawiające niefizyczne rodzaje przemocy będą dostępne na stronie internetowej avonkontraprzemoc.pl  i w kanałach social media marki od 25.11.2018 roku.

Wiele działań -  jeden cel: zniszczyć przemoc

AVON Kontra Przemoc to kampania społeczna i edukacyjna zainaugurowana w 2004 roku w USA, prowadzona obecnie w ponad 50. krajach na całym świecie. Zakłada ona walkę z przemocą domową wobec kobiet: działania w ramach tej inicjatywy budują świadomość istnienia problemu i koncentrują się wokół edukacji na temat możliwości udzielenia pomocy ofiarom przemocy.

W Polsce kampania AVON Kontra Przemoc jest prowadzona od 2008 roku. Od 2011 roku AVON jest partnerem Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia", zapewniając środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i e-mailowej dla ofiar i świadków przemocy.

W 2018 roku, przy współpracy z Centrum Praw Kobiet i Vital Voices, zostało zorganizowane pierwsze w Polsce wydarzenie pod egidą Instytutu Sprawiedliwości. W Warszawie miały miejsce trzydniowe warsztaty  skierowane do osób, które w ramach swojej działalności zawodowej stykają się z problemem przemocy wobec kobiet. Wśród  uczestników znaleźli się sędziowie, prokuratorzy, policjanci czy pracownicy organizacji społecznych.

Prowadzone działania finansowane są w całości dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów AVON „Powiedz STOP Przemocy!” z symbolem nieskończoności dostępnych u Konsultantek AVON,
na stronie www.avon.pl i w i katalogu.

Więcej na temat kampanii #ZmieńMyślenie na stronie: http://avonkontraprzemoc.pl/zmien-myslenie/

Facebook: https://www.facebook.com/Avon/

Instagram: https://www.instagram.com/avon_polska/



[1] Badanie wykonane w 2018 roku na zlecenie Fundacji AVON na próbie 14 400 kobiet z 15 krajów, w tym 1 000 z Polski.