1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Czyste ubranie, pełna lodówka. To dla niektórych dzieci spełnienie marzeń. Jak możemy im pomóc?

Dzieci i młodzież powinny spędzać czas na zabawie i nauce. Niestety dla dzieci z ubogi rodzin nie jest to beztroski czas spędzony na przyjemnościach. Codziennie borykają się z zaspokojeniem podstawowych potrzeb - takich jak czyste i schludne ubranie czy pełna lodówka. To właśnie dla nich rusza kampania "Mała pomoc, wielka radość".

Żyjemy w ciągłym biegu. W pogoni za pieniędzmi, wspinając się po kolejnych stopniach kariery, kupując coraz to droższe, i coraz to mniej potrzebne, gadżety, zapominamy o tym, jak wielkie szczęście mamy. Większość z nas nie musi się na co dzień martwić o zapewnienie bytu naszym rodzinom. Niestety nie dla wszystkich rodzin los był tak łaskawy. Ponad 7 proc. Polaków, czyli 2,7 mln osób, żyje w skrajnym ubóstwie. Jedną trzecią tej grupy stanowią dzieci i młodzież, które nie potrafią zadbać o własny byt i zaspokojenie swoich podstawowych potrzeb.

Dorota Maciejec, psycholog dziecięcy, podkreśla jak kluczową rolę w życiu małych dzieci, u których dopiero kształtuje się osobowości, odgrywa brak podstawowych rzeczy w domu niekorzystnie wpływa na ich rozwój i dorastanie:

Dzieci, podobnie jak każda osoba dorosła, mają swoje podstawowe potrzeby. Bazując na piramidzie potrzeb zdefiniowanej przez Abrahama Maslowa, można powiedzieć, iż u jej podstaw leżą potrzeby niższego rzędu jak potrzeby fizjologiczne (zaspokojenie głodu, pragnienia czy potrzeby odpoczynku) oraz potrzeba bezpieczeństwa (spokój, poczucie stabilizacji i przewidywalności, rodzina). Kolejne piętra piramidy zajmują potrzeby wyższego rzędu, jak potrzeba przynależności (akceptacja, miłość, poczucie przynależności do grupy, przyjaźń), potrzeba uznania (poczucie bycia szanowanym, docenionym, bycia ważnym) oraz potrzeba samorealizacji (rozwijanie siebie, swoich kompetencji). Dla dzieci w wieku szkolnym bardzo ważnym źródłem wiedzy o nich samych jest grupa rówieśnicza.To m.in. dzięki informacjom zwrotnym od innych, młody człowiek kształtuje samoocenę, pozytywną bądź negatywną. Poczucie przynależności do grupy, pozytywny feedback, wspólna przestrzeń w zabawie czy w nauce, świadomość posiadania wsparcia społecznego w rówieśnikach jest fundamentem dobrego samopoczucia, motywacji do działania, odwagi i rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Żyjemy w czasach, w których bardzo wyraźnie rysuje się różnica pomiędzy dziećmi z rodzin o wysokim statusie społeczno-ekonomicznym, a dziećmi żyjącymi w niedostatku. Dzieci, które z różnych przyczyn nie mogą mieć zaspokojonych potrzeb niższego rzędu, mają dużą trudność w zaspokojeniu potrzeb wyższych. Dużo trudniej im o akceptację, szacunek, poczucie przynależności do grupy czy poczucie bycia częścią pewnego‚ kontekstu społecznego’. Ten kontekst społeczny jest przestrzenią, w której dzieci mają wspólne tematy, pasje, zainteresowania. Jest miejscem w którym komunikują się ze sobą na różne tematy. Dzieci, które żyją w niedostatku, które różnią się w istotny sposób od innych, mogą stać się ofiarami wykluczenia społecznego, co oznacza że nie będą w stanie realizować swoich potrzeb emocjonalnych, społecznych, ale także oświatowych czy kulturalnych.Ponadto, dużo trudniej będzie im budować poczucie własnej wartości, kompetencji czy wiarę w siebie. Różnice pomiędzy dziećmi, będące powodem wykluczenia z grupy rówieśniczej nie dotyczą wyłącznie nowoczesnych urządzeń elektronicznych, markowych ubrań czy drogich zabawek. Mogą one wynikać z bardziej ‚przyziemnych’ spraw, takich jak czyste pachnące ubranie, zadbane świeże włosy, czy czysta skóra ciała. Zadbanie o najmłodszych już na tym poziomie, niweluje różnice, wzmacnia pewność siebie i poprawia samopoczucie

Ty też możesz pomóc!

Niewiele potrzeba, aby wywołać uśmiech na twarzach dzieci potrzebujących pomocy. Każdy z nas może odmienić codzienność dzieci z uboższych rodzin. Wystarczy dołączyć do akcji zorganizowanej przez Procter & Gamble, Carrefour Polska i Polski Czerwony Krzyż - „Mała pomoc, wielka radość”.

W ramach rozpoczętej niedawno kampanii procent ze sprzedaży produktów P&G, między innymi pieluszek i chusteczek Pampers, produktów do pielęgnacji włosów (Head & Shoulders, Pantene i Aussie) czy środków do higieny jamy ustnej (Oral-B i Blend-a-med), przeznaczony zostanie na najbardziej potrzebne rzeczy dla podopiecznych PCK.

W akcję "Mała pomoc, wielka radość" zaangażowała się między innymi Aneta Zając, która jako mama dwójki dzieci doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest zaspokojenie wszystkich potrzeb najmłodszych:

To cudowna inicjatywa i popieram ją całą sobą. Sama mam dwoje dzieci i wiem, jak ważne dla każdej mamy jest spełnienie wszelkich potrzeb swoich pociech i zapewnienie im możliwości dobrego startu w dorosłość. Chciałabym więc zaapelować do innych mam, żeby włączyły się w ten program i pomyślały o tym, jak wielką radość mogą sprawić najmłodszym podopiecznym PCK, dzięki „małej pomocy” przy okazji codziennych zakupów.

Konferencja Mała pomoc, wielka radośćKonferencja Mała pomoc, wielka radość fot. materiały prasowe

Więcej o akcji

1% dochodu ze sprzedaży produktów P&G w sieciach Carrefour pomoże dzieciom. Weź udział w akcji we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem i pomóż dzieciom w potrzebie tworzyć komfortowe warunki rozwoju. Pomaganie nigdy nie było łatwiejsze. Wystarczy w okresie 31.05-26.06.17 kupić produkty P&G w sieci sklepów Carrefour a 1% dochodu ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz potrzebujących dzieci w Polsce. Czasem nawet niewielka pomoc może spowodować wielką radość. Dołącz do akcji w dowolnym momencie kupując produkty P&G.