Pampers i UNICEF w połowie drogi do eliminacji tężca noworodkowego na całym świecie

Przez jedenaście lat, niezwykłe maluchy wspierały kampanię Pampers i UNICEF której celem jest zbieranie funduszy na walkę oraz całkowitą eliminację tężca noworodkowego; w 19[1] krajach osiągnęliśmy już cel, pozostało jeszcze 19 krajów.[2]

Maluchy czynią cuda, rozjaśniając świat wszystkim naokoło tak, jak dzieci potrafią! Mogą nawet uratować komuś życie, jedynie nosząc pieluszki Pampers. Za każdą paczkę pieluszek Pampers Active Baby-Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants kupioną od października do grudnia w ramach kampanii „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, marka Pampers funduje jedną szczepionkę przeciw tężcowi, pomagając organizacji UNICEF zwalczyć tężec noworodkowy  (ang. MNT). Pampers i UNICEF są  obecnie w połowie drogi do całkowitego wyeliminowania tężca noworodkowego  na całym świecie. Chorobę udało się wyeliminować już w 19 krajach. Do osiągnięcia celu pozostało jeszcze 19 krajów zagrożonych tężcem.

Tężec noworodkowy dotyka rodziny w najbiedniejszych obszarach świata. Noworodki mogą zachorować podczas porodu, który odbywa się w niehigienicznych warunkach, na przykład przy przecinaniu pępowiny niesterylnymi narzędziami. W przypadku zachorowania, na chorobę nie ma lekarstwa, co w konsekwencji prowadzi do śmierci 49 000 nowo narodzonych dzieci— co oznacza, że co 11 minut jej ofiarą pada jeden noworodek.

Dzięki wsparciu ze strony rodzin i wspaniałych maluchów, od początku trwania kampanii Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” udało się uratować około 500 000** nowo narodzonych dzieci, a szczepionka trafiała do potrzebującej jej matki i dziecka co sekundę .

 

UNICEF PolskaUNICEF Polska materiały prasowe

Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska , mówi: „Przez ostatnie jedenaście lat, wsparcie ze strony marki Pampers i rodziców w znaczący sposób pomogło nam wyeliminować tę wyniszczającą chorobę. W tym okresie, liczba zagrożonych chorobą mam i dzieci zmniejszyła się o 50%, lecz pozostaje faktem, że tężec nadal zagraża 67[3] milionom kobiet i dzieci mieszkających w najtrudniej dostępnych rejonach najuboższych krajów świata. Tężcowi  noworodkowemu łatwo można zapobiec za pomocą szczepionki, dlatego tak ważne jest, byśmy wraz z partnerami takimi jak Pampers kontynuowali wspólne wysiłki w celu wyeliminowania tej choroby na całym świecie”.

W tym roku, do grona państw, w których finansowanie ze strony marki Pampers pomogło całkowicie zwalczyć tężec dołączyły Indonezja i Niger. Niestety, tężec nadal stanowi zagrożenie w 19 krajach. Kontynuując prostą kampanię „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, finansowanie ze strony marki Pampers pomaga organizacji UNICEF całkowicie zwalczyć tężec noworodkowy we wszystkich krajach, w których występuje choroba. Zadanie to polega na współpracy z rządami państw i współdziałaniu z organizacjami działającymi lokalnie w celu zwiększenia dostępności tej ratującej życie szczepionki.

Tegoroczną odsłonę kampanii Pampers – UNICEF „Niezwykłe maluchy” , wspiera Olivier Janiak , który miał okazję odwiedzić w zeszłym roku Angolę - jeden z krajów nadal zagrożonych chorobą - i zobaczyć na własne oczy na, jak akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” pomaga chronić życie mam i noworodków.

Jak mówi Olivier Janiak: – Odwiedziłem Angolę by zobaczyć, w jaki sposób wsparcie Pampers i UNICEF wpłynęło na życie ludzi w społecznościach objętych programem szczepień. Miałem okazję poznać mieszkające tam mamy i posłuchać ich opowieści. Te historie są świadectwem, jak ważna jest pomoc, którą otrzymują. Dla wielu kobiet szczepienia przeciw tężcowi  to jedyna szansa na urodzenie zdrowego dziecka
i czerpania radości z macierzyństwa. Wyprawa pozwoliła mi także przekonać się na własne oczy, że pomoc i opieka medyczna, którą uważamy za pewnik, nie wszędzie jak tak łatwo dostępna. Coś, co u nas jest standardem, w innych miejscach jest kwestią życia i śmierci.

Dlatego już drugi rok daję tej kampanii moje mocne wsparcie i proszę wszystkie rodziny i ich niezwykłe maluszki, byśmy wspólnie zrealizowali nasz cel: wyeliminować tężec noworodkowy  we wszystkich krajach na świecie.

Pomaganie jest ważne również dla nas samych.

Socjolog dr Tomasz Sobierajski podkreśla moc pomagania, która wpływa na nasze samopoczucie a nawet zdrowie. Z psychologicznego punktu widzenia pomaganie innym sprawia, że spoglądamy na swoje życie z innej, lepszej perspektywy. To pozwala nam na nabranie dystansu do spraw, które kiedyś wydawały nam się nie do rozwiązania. Nasze problemy nierzadko nikną w konfrontacji z problemami innych ludzi.
Ze społecznego punktu widzenia pomagając innym, dajemy przykład otoczeniu, szczególnie dzieciom, które wychowują się głównie przez obserwację dorosłych. W procesie pomagania nie bez znaczenia jest również działanie naszego mózgu i stymulowanie ośrodka nagrody poprzez pomaganie innym, szczególnie, kiedy ta pomoc nie jest obarczona dużym kosztem. Po dobrym uczynku zazwyczaj czujemy się lepiej.  Mamy poczucie, że jesteśmy lepsi, mocniejsi, a nawet. wyżsi. Podnosi się nasza samoocena, a świat postrzegamy w bardziej pozytywnym świetle. Niektóre badania dowodzą, że pomaganie innym sprawia, że stajemy się atrakcyjniejsi dla innych ludzi, wysyłając pozytywne sygnały do otoczenia. Wiele badań wskazuje również na dużą, pozytywną zależność między pomaganiem, a utrzymaniem dobrego zdrowia.

Jak można pomóc?

Kampania Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” rusza w październiku i będzie trwać przez 3 miesiące, a rodzice mogą wesprzeć ją na kilka prostych sposobów:

.         1 udostępnienie zdjęcia malucha = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde udostępnienie zamieszczonego przez Państwa zdjęcia malucha na stronie Pampers.pl w zakładce Pampers - UNICEF, marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki

.         1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: Za każdy zakup paczki pieluszek Pampers Active Baby- Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants , marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki

.         1 obejrzenie/udostępnienie = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde obejrzenie i udostępnienie filmu tegorocznej kampanii „Niezwykłe Maluchy” marka przekaże równowartość jednej szczepionki

.         Wsparcia UNICEF: Zostając stałym darczyńcą UNICEF, dołączą Państwo do tysięcy innych rodziców, którzy przekazują miesięczną darowiznę, by poprawić jakość życia tych szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo dzieci.

W ten sposób, wraz z Pampers i UNICEF pomogą Państwo ochronić wspaniałe dzieci z całego świata przed tężcem noworodkowym. www.pampers.pl; www.unicef.pl;

Od wielu lat partnerem kampanii Pampers – UNICEF, przy gromadzeniu środków na zakup szczepionek przeciw tężcowi noworodkowemu, jest firma Carrefour. Robiąc zakupy w sklepach tej sieci w okresie 2- 14 listopada 2016, wszystkich produktów z portfolio Procter and Gamble, gromadzone są środki na walkę z tężcem noworodkowym. 

****************************************************************************************************

O marce Pampers:

Od ponad 50 lat rodzice ufają marce Pampers i korzystają z produktów Pampers pielęgnując swoje dzieci. Producentem pieluszek Pampers jest firma Procter & Gamble. Każdego dnia ponad 25 milionów dzieci ze 100 krajów na świecie nosi pieluszki Pampers. W portfolio marki znajduje się szeroki wybór pieluszek, chusteczek i pieluchomajtek, zaprojektowanych by zapewnić wygodę i ochronę dziecka na każdym etapie jego rozwoju.

Po więcej informacji na temat produktów Pampers zapraszamy na stronę www.pampers.pl

O UNICEF:

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od 70 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

Więcej informacji na stronie www.unicef.pl

Formy wsparcia:

„1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”:

Za każdą zakupioną paczkę pieluszek Pampers Active Baby-Dry lub Pampers Pants firma Procter & Gamble wesprze  walkę UNICEF z tężcem noworodkowym kwotą ok. 0,078 euro. Jest to kwota równoważna wartości jednej szczepionki przeciw tężcowi lub dostarczenia jej w pożądane miejsce. UNICEF nie promuje żadnych marek ani produktów. Więcej informacji na stronach www.pampers.com i www.unicef.org, www.UNICEF.pl.

„1 obejrzenie/ udostępnienie = 1 ratująca życie szczepionka”:

Za każde obejrzenie lub udostępnienie filmu, firma Procter & Gamble wesprze walkę UNICEF z tężcem noworodkowym kwotą ok. . 0,078 euro. Jest to kwota równoważna wartości jednej szczepionki przeciw tężcowi lub dostarczenia jej w pożądane miejsce. Na przykład, już dwie dawki szczepionki ochronią matkę i dziecko przed zachorowaniem na tężec podczas porodu i tuż po urodzeniu. Matki będą chronione przed tężcem przynajmniej przez 3 lata, a jej nowo narodzone dziecko – przez pierwsze 2 miesiące życia. UNICEF nie promuje żadnych marek ani produktów. Więcej informacji na stronach www.pampers.com i www.unicef.org., www.unicef.pl

Zobowiązanie do wsparcia UNICEF

Wszyscy rodzice chcą, aby ich dzieci były bezpieczne, dobrze odżywione, wykształcone i zdrowe. Poprzez swoją pomoc, pomagają Państwo dzieciom najbardziej  jej potrzebującym, ale o wiele więcej z nich jest narażone na niebezpieczeństwo i wymaga pilnej interwencji. Zostając stałym darczyńcą UNICEF, dołączą Państwo do tysięcy innych rodziców, którzy przekazują miesięczną darowiznę, by poprawić jakość życia tych szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo dzieci. Aby zobaczyć, jak ważna jest Państwa pomoc, prosimy odwiedzić stronę www.supportunicef.org/Pampers.

[1] Burkina Faso, Wybrzeże Kości Słoniowej, Gabon, Ghana, Gwinea Bissau, Indonezja, Kambodża, Kamerun, Laotańska Republika Ludowo-Demokratyczna, Liberia, Madagaskar, Mauretania, Myanmar, Niger, Senegal, Tanzania, Timor Wschodni, Sierra Leone i Uganda.
[2] Afganistan, Angola,  Czad, DRK, Etiopia,  Filipiny, Gwinea Równikowa, Gwinea, Haiti, Jemen, Kenia, Mali, Pakistan,  Papua Nowa Gwinea, Republika Sudanu, Republika Sudanu Południowego, Republika Środkowoafrykańska, Somalia, Nigeria
[3] Na podstawie danych Grupy Referencyjnej Epidemiologii Zdrowia Dzieci (ang. CHERG) Światowej Organizacji Zdrowia i UNICEF-u (pismo Lancet, październik 2014).

Copyright © Agora SA