1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Informacja o wynikach Global Mom Report

Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro zbliżają się wielkimi krokami. W czasie, gdy oczy całego świata będą zwrócone są na rywalizujących sportowców, Kampania ?"Dziękuję Ci Mamo? prowadzona przez firmę Procter & Gamble, będzie starała się zwrócić uwagę na ich mamy, czyli osoby stojące za kulisami wyników sportowców, a w szczególności na ich mamy.

Informacja o wynikach Global Mom Report

Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro zbliżają się wielkimi krokami. W czasie, gdy oczy całego świata zwrócone są na rywalizujących sportowców, kampania „Dziękuję Ci Mamo” prowadzona przez firmę Procter & Gamble, stara się zwrócić uwagę na ich mamy, czyli osoby stojące za kulisami wyników sportowców. Jednym z elementów tej kampanii były badania, przeprowadzone w 15 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Wielkiej Brytanii czy w Polsce. P&G, producent takich marek jak Ariel, Pampers, Lenor czy Pantene, porozmawiał z prawie 15 tysiącami mam, w tym ponad 1000 z naszego kraju. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania, co dla kobiet z różnych części świata oznacza bycie mamą, jak oceniają się w tej roli oraz jakie cechy muszą rozwijać, by być jak najlepszą mamą. Wynikiem tych badań udostępniono w formie raportu „Być Mamą”.

Jaka jest współczesna matka?

Współczesna matka uznaje siebie za głowę rodziny (tak uważa ponad 80% ankietowanych kobiet). Odpowiada za większość spraw związanych z domem i radzi sobie z tym doskonale. W realizacji tych obowiązków większość musi liczyć tylko na siebie. Interesujące jest, że polskie mamy lepiej oceniają swoje sukcesy macierzyńskie niż mamy z innych krajów. 91% polskich mam uważa, że wykonuje świetną pracę przy wychowywaniu dzieci - globalnie uważa tak już 81%.

Materiał PartneraMateriał Partnera

Czego pragnie?

Badanie pokazało, że mamy z całego świata chcą być przede wszystkim wzorem do naśladowania dla swoich dzieci. Nawet jeśli nie przebywają ze swoimi dziećmi, chcą by one czuły cały czas ich obecność. Większość, bo aż 67% mam uważa, że dawanie dzieciom dobrego przykładu jest dużo ważniejsze od pełnego zaangażowania we wszystkie codzienne obowiązki. Dla polskich matek charakterystyczne jest, że chcą przekazywać swoim dzieciom przede wszystkim wartości moralne. Cenią one miłość i opiekę bardziej, niż mamy z innych krajów. Te z kolei, bardziej niż Polki, przykładają wagę do pomocy w rozwoju edukacyjnym i społecznym.

Co się zmienia po narodzinach dziecka?

Wyniki Raportu „Być mamą” pokazują, jakie cechy rozwija w kobietach macierzyństwo. Każda mama zdaje sobie sprawę, że przyjście dziecka na świat całkowicie zmieni jej życie, jednak aż 95% badanych mam przyznało, że nie przewidziało, z jak licznymi wyzwaniami będą musiały się zmierzyć. Cechy, które musiały rozwinąć to, przede wszystkim, cierpliwość oraz zdolności organizacyjne. Ponad ? badanych matek przyznaje, że jednymi z największych wyzwań po urodzeniu dziecka, było poradzenie sobie ze zmęczeniem oraz znalezienie czasu dla partnera. To bardzo ważne, gdyż relacja pomiędzy rodzicami wpływa na atmosferę w domu, czyli odgrywa olbrzymią rolę w wychowaniu dziecka i wpływa na jego rozwój. Zmęczenie ma również związek z aktywnością zawodową kobiet. Dla 63% badanych praca i kariera zawodowa są ważne i nie chcą z niej rezygnować. Dla większości znaczenie ma również rozwój osobisty, realizacja pasji oraz utrzymywanie kontaktów społecznych. Jest to o tyle ważne, że spełniona kobieta, to także lepsza matka. Rzecz niby taka prosta, ale finalnie - nie zawsze tak łatwa w zrealizowaniu.

Skąd matki czerpią wiedzę o macierzyństwie?

Przeprowadzone badania uwypukliły jeszcze jedną ciekawą prawidłowość. Kobiety, które zostają matkami, zaczynają bardziej doceniać swoje mamy, ich wcześniejsze zaangażowanie i poświęcenie. Jednocześnie prawie połowa pytanych kobiet stwierdziła, że to właśnie od swoich mam otrzymała najwięcej informacji i porad na temat macierzyństwa. W przeciwieństwie do kobiet w innych krajach, Polki rzadko zwracają się po poradę do swoich ojców - tylko 11% traktuje ich jako merytoryczne wsparcie, globalnie ta liczba dochodzi do prawie połowy badanych. Ciekawym i bardzo pozytywnym wynikiem jest to, że polskie mamy coraz bardziej polegają na swoich partnerach - 34% z nich zwraca się do niego z prośbą o poradę. O dziwo, na świecie robi tak tylko 15%, czyli ponad dwa razy mniej!

Silna mama to silne dziecko

Jeden z najistotniejszych wniosków płynących z Raportu "Być Mamą” jest taki, że aby podołać wyzwaniom współczesnego macierzyństwa kobiety muszą być silniejsze niż kiedykolwiek. Łączenie dynamicznej kariery zawodowej z byciem wiodącą postacią w życiu domowym wymaga od kobiet nowego rodzaju siły. Wyniki raportu P&G pokazują jednak, że mamy świetnie dają sobie z tym radę. I bardzo dobrze, bo na podstawie takiego zachowania dziecko kształtuje swoje nastawienie do świata, pewność siebie, ambicje. Siła mamy jest nie tylko codziennym wsparciem, lecz wzorem na całe życie.