Słowa dają dzieciom moc. Supermoc!

"Kocham Cię", "Wierzę w Ciebie", "Uda Ci się": słowa, które dają dziecku moc są bardzo proste, ale rodzice czasem o nich zapominają lub trudno im je wypowiadać. Nowa kampania Fundacji Dzieci Niczyje i Agencji Reklamowej Publicis "Słowa dają moc" ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.

Pochwały częściej od mamy

Najnowsze badania FDN pokazują, że większość Polaków podziela przekonanie, że rodzice powinni chwalić dzieci*. Co ósmy respondent uważa jednak, że trzeba oszczędnie mówić dziecku o tym, że jest kochane. Ciągle najmłodsi częściej słyszą pochwały od mamy, niż od taty. Cieszy wyraźna zmiana pokoleniowa - więcej dobrych słów wypowiadają młode matki i ojcowie, którzy - w porównaniu ze starszymi pokoleniami - częściej słyszeli w dzieciństwie, że są kochani i ważni dla rodziców. By wzmocnić te pozytywne zmiany i uświadomić rodzicom, jak istotne są pozytywne komunikaty w wychowaniu, Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis rozpoczęły kampanię społeczną "Słowa dają moc". Jej celem jest wskazanie rodzicom jak - za pomocą dobrych słów - mogą wesprzeć dziecko, dać mu moc przezwyciężania trudności i wiarę we własne możliwości.

Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie

- Rodzice często obawiają się, że chwaląc dziecko, wychowają je na zarozumiałe i egoistyczne. Oszczędnie używają słów wyrażających miłość, wsparcie i docenienie, by nie "rozpuścić" swojego potomstwa. Tymczasem, te proste zwroty padające z ust rodziców - "kocham Cię", "wierzę w Ciebie" czy "uda Ci się", sprawiają, że młody człowiek jest radosny, potrafi sięgać do gwiazd i podnosić się po upadkach - mówi Maria Keller-Hamela, psycholog z Fundacji Dzieci Niczyje. - Dziecko, które często słyszy pozytywne komunikaty, wyrośnie na silnego człowieka z wysokim poczuciem własnej wartości. Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie i będą mieć wpływ na to, jak będzie funkcjonować w pracy, związkach i życiu rodzinnym - dodaje.

W ramach kampanii "Słowa dają moc" powstały przekazy medialne oraz materiały edukacyjne skierowane do rodziców. Ważnym elementem akcji jest także strona www.słowadająmoc.fdn.pl www.słowadająmoc.fdn.pl, na której można znaleźć artykuły i porady dotyczące pozytywnej komunikacji w wychowaniu. W ramach działań Fundacja zaprosiła do współpracy także blogerów rodzinnych.

Organizatorami akcji są Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis. Kampania potrwa do końca września 2013 r.

Copyright © Agora SA