1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Warcraft III - wrażenia po pierwszym tygodniu gry

Główna bolączką gier strategicznych jest rosnące z czasem poczucie monotonii - po kilku misjach, gdy znamy możliwości dostępnych jednostek i wszystkie możliwe sztuczki, rozgrywka staje się w dużej mierze przewidywalna. W ?Warcrafcie III? każda misja to nowa przygoda - nowe wyzwanie
Po tygodniu gry, gdy mam za sobą kampanię armią ludzi, armią nieumarłych i prawie ukończone zmagania po stronie orków, a także trochę bitew spoza kampanii, mogę dodać do recenzji z poprzedniego numeru "Komputera" kilka nowych spostrzeżeń. Przede wszystkim podwijam ogonek i głośno odszczekuję to, co napisałem o małej trosce o detale. "Warcraft III" JEST grą przygotowaną z pietyzmem. Morskie fale uderzające o brzeg, roje much, zróżnicowanie terenu, animacje czarów - tego typu efekty świadczą o tym, że graficy nie szli na skróty. Mimo to nadal wyraźna jest maniera znana z poprzednich "Warcraftów" - kreska jest dość schematyczna, uproszczona. Dzięki temu obraz jest bardziej czytelny, choć nie mniej efektowny.

Rasy, którymi mamy okazję grać i z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, są fantastycznie zróżnicowane. Wydawało się, że trudno wymyślić nowe jednostki w tego typu grach, ale Blizzard to jednak klasa sama dla siebie. Nie zdradzę szczegółów, a wręcz odradzam zbyt uważną lekturę instrukcji, by nie zepsuć efektu zaskoczenia, ale zapewniam - armie w "Warcrafcie III" są zrównoważone pod względem bojowego potencjału, a zarazem bardzo odmienne w działaniu. Efekt jest chyba bardziej uderzający niż w innej słynnej grze Blizzarda, "Starcrafcie", który pod tym względem do dziś jest wzorcowy.

Poza tym spotkamy w grze wiele innych istot spoza głównych frakcji. Niektóre z nich będziemy mogli nawet werbować do swych szeregów. Często napotkane bestie blokują drogi prowadzące do obozu nieprzyjaciela i nie jesteśmy w stanie ich pokonać, dopóki nie stworzymy silnej armii. To rozwiązanie miało na celu uniemożliwienie stosowania popularnej strategii szybkich, wczesnych rajdów na bazy wroga - często niezwykle skutecznych, np. we wspomnianym "Starcrafcie", zwłaszcza przy grze Zergami.

W świecie "Warcrafta III" możemy też napotkać przydatne jednostki neutralne, nieangażujące się po żadnej ze stron konfliktu. W sklepach prowadzonych przez gobliny można zaopatrzyć się w przydatne magiczne gadżety nieraz ratujące skórę w trudnych sytuacjach.

Jeszcze raz pragnę podkreślić znaczenie fabuły. Jest perfekcyjnie poprowadzona, decyduje o przebiegu i znaczeniu każdej misji kampanii. Potrafi zaskoczyć, ma dużą dozę dramaturgii. Żadna gra strategiczna nie wyniosła dotąd fabuły do takiej rangi - wydaje się czasem bardziej atrakcyjna od mechaniki rozgrywki.

Zdarza się bowiem, że misje - przynajmniej na "normalnym" poziomie trudności - są zbyt małym wyzwaniem. Często przechodziłem je po prostu zbyt szybko. Z racji preferowania postawy defensywnej w grach strategicznych, byłem też czasami zmęczony bardzo szybkim tempem rozgrywki. Brakowało w niektórych momentach czasu na kliknięcie myszką tu i tam. Dla większości osób taka dynamika to jednak z pewnością walor.

Tak czy owak - gorąco polecam.



"Warcraft III: Reign of Chaos"

Wymagania: Pentium II, 400 MHz, 128 MB RAM, akcelerator 8 MB

Dystrybutor: CD Projekt

Cena: 129 zł