Ogólnopolski Turniej Warcraft III

Mimo że do końca roku zostało jeszcze parę miesięcy, jasne jest, że ?Warcraft III? będzie w ścisłej czołówce najlepszych gier 2002 r. Od innych podobnych produkcji odróżnia go przemyślana i ciekawa fabuła w grze jednoosobowej oraz oczywiście możliwość zmagań sieciowych.

Wszyscy entuzjaści walki z żywym przeciwnikiem będą mieli wkrótce możliwość zaprezentowania swoich umiejętności. 1 października zaczyna się Ogólnopolski Turniej "Warcraft III". Zostało jeszcze trochę czasu na intensywne ćwiczenia. Jest o co walczyć, bo nagrodą główną jest bardzo zacnie skonfigurowany komputer szczodrze wyposażony w sprzęt firmy Logitech.

"Warcraft" jest grą, w której nie da się jednoznacznie podać przepisu na zwycięstwo. Zbyt wiele zależy od pomysłowości przeciwnika. Jedno jest pewne - aby móc stawić czoła innym graczom, musimy szybko myśleć i śmiało podejmować decyzje. Żywy przeciwnik nie da nam czasu na zastanawianie się, który to klawisz przełączał widok pomiędzy kolejnymi podgrupami jednostek - interfejs gry musimy mieć bezbłędnie opanowany. Oczywiście jedyną drogą są ćwiczenia, choć nie zaszkodzi też wkucie na pamięć ostatniej strony instrukcji zawierającej listę skrótów klawiaturowych.

Z obserwacji wynika, że większość początkujących graczy wybiera kierowanie rasą ludzi. Nie wiem, czy wynika to z wewnątrzgatunkowej solidarności, czy po prostu z faktu, że na początku gry jednoosobowej najlepiej poznajemy właśnie ludzi. Jednak metodą na zdobycie mocnej pozycji już na początku gry jest zerwanie ze stereotypami i wybranie którejś z "nieludzkich" ras. Osobiście dostałem mocne wciry od graczy kierujących nocnymi elfami - mocną stroną tej rasy jest walka z dystansu i obrona wykorzystująca prastare, wykorzenione drzewa, które można przemieszczać.

Z kolei mocną stroną orków jest ich umiejętność plądrowania budynków wroga i pozyskiwania z nich złota. Dobrze jest "podkraść" nieco waluty i wycofać się, dając przeciwnikowi szansę na naprawę budynku, a potem znowu udać się na małą grabież. Dzięki takiej strategii możemy ominąć jeden z większych problemów w grze sieciowej - ograniczone zapasy złota. To utrudnienie sprawia, że jeżeli zbyt wcześnie rzucimy się do ataku, możemy utracić przygotowaną armię i nie mieć pieniędzy na jej odbudowę. Planujmy więc nasze wydatki starannie - dobrzy gracze mają tak obliczone zasoby, że złoto w ich kopalni kończy się w tym samym momencie, gdy wyruszają gotową armią na podbój.

Na korzyść innych niż ludzie ras przemawia też możliwość penetracji obozu przeciwnika. Najlepiej radzą sobie Nieumarli, którzy mogą wysyłać niewidzialne Cienie, jednak orkowy Eteryczny Wilk też nieźle sprawdza się w roli zwiadowcy.

Zanim staniemy w szranki z innymi uczestnikami Ogólnopolskiego Turnieju "Warcraft", poszperajmy nieco w internecie. Jest tam mnóstwo poradników przybliżających strategię gry, które podają metody walki dla każdej z ras, uwypuklając jej mocne i słabe punkty. Na początek polecam adres www.gamefaqs.com.

Korzystajmy zatem z doświadczeń innych, nie ograniczajmy się do utartych schematów i przede wszystkim ćwiczmy!!!

Szczegółowe informacje dotyczące terminów, miejsc i zasad prowadzenia rozgrywek zamieścimy już za tydzień - od 1 września trwać będą zapisy dla wszystkich chętnych.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.