1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

SMYK inauguruje sezon świąteczny, prezentując wyniki badania zwyczajów polskich rodziców związanych z kupowaniem prezentów dla dzieci

SMYK, największa w Polsce sieć sklepów dla dzieci, rozpoczyna sezon świąteczny od ogłoszenia wyników badania na temat marzeń gwiazdkowych najmłodszych oraz zwyczajów rodziców związanych z planowaniem i kupowaniem prezentów świątecznych dla swoich pociech.

Badanie ?Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych dla swoich dzieci?* zostało zrealizowane na zlecenie SMYKA na reprezentatywnej próbie polskich rodziców mających dzieci w wieku 0-14 lat.

 

Pierwsza część badania poświęcona jest marzeniom dzieci dotyczących tego, co chciałyby znaleźć w tym roku pod choinką. Okazuje się, że Polscy rodzice bardzo dobrze znają marzenia swoich pociech (zadeklarowało tak aż 76% badanych). Aby wejść w posiadanie tej wiedzy i jak najlepiej dopasować plany zakupowe do dziecięcych marzeń, rodzice stosują rozmaite zabiegi.

 

59% badanych rozmawia ze swoimi dziećmi na ten temat. 36% badanych zachęca je do pisania listu do Świętego Mikołaja, w którego wierzy 63% polskich dzieci. Niektórzy (12%), głównie rodzice starszych dzieci, proszą je o sporządzenie listy wymarzonych podarunków. 13% respondentów nie szuka informacji dotyczących marzeń dziecka - są to przede wszystkim rodzice maluchów w wieku do 3 r.ż., które jeszcze nie są w stanie dokładnie określić swoich potrzeb. Rodzice w tym przypadku bazują przede wszystkim na własnej ocenie tego, czego aktualnie potrzebuje dziecko.

 

- Respondenci przeprowadzonego na nasze zlecenie badania zadeklarowali, że ich dzieci marzą przede wszystkim o zabawkach (56%), w dalszej kolejności o sprzęcie elektronicznym (22%), grach komputerowych i tradycyjnych (po 11%) a także o ubraniach (8%). Co bardzo ważne, 95% rodziców zamierza spełnić gwiazdkowe marzenia swoich dzieci. Zgodnie z misją SMYKA chcemy oferować wszystko, o czym marzą dzieci i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom ich rodziców, więc tym bardziej cieszę się, że wszystkie kategorie produktów pojawiające się w dziecięcych marzeniach są dostępne w ofercie naszych sklepów - powiedział Marek Janeczko, Dyrektor Operacyjny i członek zarządu firmy SMYK.

 

W drugiej części badania zostały opisane zwyczaje związane z obdarowywaniem dzieci prezentami świątecznymi w polskich domach. Okazuje się, że większość dzieci w naszym kraju znajdzie pod choinką 3-4 prezenty, w tym jeden prezent od rodziców oraz kilka podarunków od innych osób. Liczba prezentów zależy od marzeń i oczekiwań dzieci (43%), ich aktualnych potrzeb (36%), a także od budżetu, jaki rodzice przeznaczają na zakupy świąteczne.

 

Rodzice przewidują, że wśród tegorocznych prezentów będą dominowały zabawki (53% wskazań), ubrania (41%), słodycze (26%) oraz książki (20%). Dopiero w dalszej kolejności wspominają o grach komputerowych czy sprzęcie elektronicznym. Wśród zabawek, które otrzymają pod choinkę polskie dzieci, znajdą się przede wszystkim klocki (35%), zabawki edukacyjne (32%) oraz akcesoria dla najmłodszych (bujaczki, grzechotki itp., 26%).

 

- Kiedy zestawimy ze sobą odpowiedzi na pytania dotyczące marzeń dzieci na temat podarunków świątecznych z listą prezentów, które według przewidywań rodziców faktycznie otrzymają najmłodsi, zobaczymy, że na obu listach na pierwszym miejscu pojawiają się zabawki. To bardzo dobra informacja, ponieważ zabawki, zarówno te edukacyjne, jak i tradycyjne, stanowią niezmiernie ważny element wspomagający rozwój emocjonalny i fizyczny dzieci w każdym wieku. - tłumaczy dr Magdalena Śniegulska, psycholog dziecięcy współpracujący z siecią SMYK. - Kiedy spojrzymy na dalsze pozycje obu list, zobaczymy jednak pewne rozbieżności. W dziecięcych marzeniach wysokie pozycje zajmują sprzęt elektroniczny i gry komputerowe. Dobrze, że rodzice nie pozostają bezkrytyczni w stosunku do dziecięcych pragnień i jednak częściej kupują im np. książki. - dodaje dr Magdalena Śniegulska.

 

W ostatniej części badania pytano rodziców o wydatki związane z zakupem podarunków świątecznych dla dzieci. Okazuje się, że ponad 50% polskich rodziców na prezent gwiazdkowy dla swojego dziecka przeznacza kwotę od 50 do 100 zł. Kwota ta w przypadku większości badanych jest podobna do tej sprzed roku, choć 15% respondentów ocenia, że wyda na ten cel mniej niż w ubiegłe święta.

 

Rodzice kupują podarunki dla swoich pociech przede wszystkim w supermarketach i hipermarketach (60%). Popularnym źródłem zakupów jest też portal aukcyjny Allegro (40%). Z usług sieciowych sklepów z zabawkami, takich jak SMYK, korzysta ponad jedna czwarta rodziców (27%). Ponad 20% respondentów kupuje prezenty w sklepach internetowych, np. smyk.com.

 

Większość respondentów (65%) planuje budżet w ciągu miesiąca poprzedzającego Święta Bożego Narodzenia. Na ostatnią chwilę (tydzień i krócej) odkłada to 25% badanych, natomiast 21% w ogóle nie ustala wielkości budżetu przeznaczonego na prezenty dla dzieci.

 

Publikując wyniki badania ?Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych swoich dzieci? sieć SMYK otwiera sezon świąteczny w swoich sklepach. - Nasza  bożonarodzeniowa oferta jest niezwykle szeroka, zarówno jeśli chodzi o zabawki, wszelkiego rodzaju akcesoria dziecięce, jak i ubrania, dlatego jestem pewien, że rodzice nie będą mieli problemu ze znalezieniem odpowiednich prezentów świątecznych, które pomogą im spełnić marzenia swoich dzieci - powiedział Marek Janeczko.

 

***

*Badanie ?Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych swoich dzieci? zostało zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie firmy SMYK w październiku 2014 r. na próbie 500 rodziców i opiekunów dzieci w wieku 0-14 lat. Badanie przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI).

 

SMYK to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Jej historia sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dynamiczny rozwój sieci SMYK rozpoczął się w roku 2000, kiedy powołano samodzielną spółkę: SMYK Sp. z o.o. Obecnie sieć sklepów SMYK obejmuje ponad 110 punktów sprzedaży zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce. Sklepy SMYK działają również w Rosji, na Ukrainie, w Czechach i Rumunii. Dodatkowe informacje o sieci SMYK można znaleźć w Internecie, pod adresem: www.smykgroup.com