1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Masz problemy ze snem w ciąży? Znana trenerka dzieli się swoimi sposobami. "Drzemki to mój najlepszy przyjaciel"

Nie możemy spać w ulubionej (i wygodnej) pozycji, dokuczają nam skurcze nóg, a jak w końcu jakoś się ułożymy... musimy iść do toalety. Kayla Itsines - trenerka, która zasłynęła m.in. programem Bikini Body Guide, także odczuwa zmęczenie i zdradza, jak sobie z nim radzi.

Kayla Itsines ma ponad 11 milionów obserwujących na Instagramie i prawie 300 tysięcy subskrypcji na YouTube. Jej program Bikini Body Guide pokochały kobiety na całym świecie, które dzielą się efektami treningów według zaleceń Kayli. Trenerka jest teraz w 33. tygodniu ciąży, a na swoich kanałach w mediach społecznościowych nie tylko pokazuje, jak ćwiczy, lecz także, jak się czuje oraz jakie zmiany zachodzą w jej ciele.

"Jestem zmęczona, ale nie dlatego, że ćwiczę"

Kayla wyznała, że w ostatnim czasie dokucza jej zmęczenie, ale nie jest ono związane z tym, że za bardzo się forsuje. Winne są problemy ze snem, które dokuczają wielu przyszłym mamom.

Kayla spisała zasady, którymi się kieruje, aby w nocy spać jak najwięcej. Co robi? Kładzie się spać w określonym czasie, dzięki czemu jej organizm wie, kiedy nadchodzi czas na odpoczynek. Dba o odpowiednie nawodnienie przez cały dzień, ale przed snem pije mniej. Dlaczego?

Nie muszę wstawać siusiać tysiąc razy w nocy (tylko cztery)

- śmieje się Kayla.

Co jeszcze zaleca? Ćwiczenia w ciągu dnia, jeśli czujesz się dobrze i sprawnie (zawsze warto to skonsultować z lekarzem prowadzącym), słuchanie muzyki relaksacyjnej, która pomaga uspokoić umysł oraz korzystanie z dodatkowej poduszki - odrobinę pomaga to w walce ze zgagą.

Kayla przyznaje, że mimo wszystko w nocy boli ją ciało. Rozwiązanie?

Dla mnie to oznacza po prostu dużo dodatkowego odpoczynku w ciągu dnia. Drzemki to mój nowy najlepszy przyjaciel

- zdradza. 

Ile kobiet, tyle rozwiązań

Każda kobieta w ciąży ma własne sposoby na to, by zasnąć. Często pomaga np. poduszka lub kołdra włożona między uda, a gdy pojawiają się skurcze nóg - zginanie stopy i kierowanie palców ku górze. Ale nie tylko z problemami z ułożeniem zmagają się ciężarne. Często pojawia się także bezsenność. Rozwiązanie? Jeśli masz taką możliwość, podobnie jak Kayla, odpoczywaj dużo w ciągu dnia. W zasypianiu może pomóc także wietrzenie pomieszczenia przed snem lub spanie, o ile pogoda na to pozwala, przy otwartym oknie.

A wy, jak radzicie sobie z problemami ze snem?

Więcej o:
Skomentuj:
Masz problemy ze snem w ciąży? Znana trenerka dzieli się swoimi sposobami. "Drzemki to mój najlepszy przyjaciel"
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX