1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ćwiczenia mięśni dna miednicy

Możesz zacząć je robić już 24 godziny po porodzie. Wysiłek trzeba stopniować. Ćwiczenia zapobiegają problemom z nietrzymaniem moczu i obniżaniem się narządów miednicy, poprawiają ukrwienie okolicy krocza, dzięki czemu rana szybciej się goi.

Zaciśnij mięśnie pochwy tak, jakbyś usiłowała zatrzymać strumień moczu.

Wytrzymaj z napiętymi mięśniami 8-10 sekund, a następnie powoli rozluźnij je i odpocznij.

Powtórz 10 razy. Ćwicz co najmniej kilka razy dziennie - na siedząco, na stojąco lub leżąc z nogami ugiętymi w kolanach. Nie ograniczaj się do wyznaczonych pór dnia, staraj się, żeby mięśnie dna miednicy były w stałym napięciu.

Kiedy mięśnie się wzmocnią, rób nieco inne ćwiczenie. Zaciśnij mięśnie i nie rozluźniaj. Spróbuj zacisnąć je jeszcze mocniej i jeszcze, i jeszcze ...

Wyobraź sobie, że twoje mięśnie przesuwają do góry windę, która na moment zatrzymuje się na kolejnych piętrach. A następnie bardzo powoli, powolutku "zjedź" na dół.

Więcej o: